خیابان غذا در قم راه‌اندازی می‌شود

۱۴۰۲/۰۱/۰۵ - ۰۹:۲۹:۴۸
کد خبر: ۱۴۵۲۵۲۶
خیابان غذا در قم راه‌اندازی می‌شود
مدیر گردشگری و امور زائرین شهرداری قم از راه‌اندازی خیابان غذا از روز 5 فروردین‌ماه در مجاورت خانه تاریخی زند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حمید نادری با اشاره به راه‌اندازی خیابان غذا همزمان با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار داشت: این برنامه اجتماعی از روز شنبه 5 فروردین‌ماه در دو فاز در مجاورت خانه تاریخی زند شهر قم در ایام عید نوروز راه‌اندازی می‌شود. وی با بیان اینکه این خیابان در فاز نخست تا نیمه ماه مبارک رمضان راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: فاز دوم این خیابان نیز بعد از شب‌های احیا تا پایان ماه مبارک رمضان از ساعت 17 تا 22 میزبان علاقه‌مندان، مسافران و همشهریان است.

مدیر گردشگری و امور زائرین شهرداری قم خاطرنشان کرد: علاوه بر مباحث خوراک و غذا، همزمان ضمن برپایی نمایشگاه محصولات صنایع‌دستی، هنرمندان صنایع‌دستی نیز به‌صورت ورکشاپ آثار هنری مانند انگشتر، سفالگری و... را به اجرا خواهند گذاشت.

وی یکی از ویژگی‌های برپایی این خیابان را بازدید از اماکن تاریخی خانه زند و پیرامون آن دانست و افزود: این خیابان با هدف ترویج استفاده از غذاهای سنتی و سالم و معرفی غذاهای خانگی و همچنین معرفی صنایع‌دستی استان راه‌اندازی می‌شود.

نادری با تأکید بر اینکه 50 میز برای این رویداد اجتماعی تعریف‌شده است، از راه‌اندازی این خیابان در محلات مختلف شهر قم در ماه‌های آینده خبر داد. گفتنی است خیابان غذا و بافت تاریخی پیرامونی هسته مرکزی یکی از مقاصد تورهای قم گردی برای ایام نوروز پیش‌بینی‌شده است.

انتهای پیام

نظر شما