دو طرح سرمایه‌گذاری جدید در دستجرد اجرا می‌شود

۱۴۰۲/۰۱/۰۵ - ۰۹:۳۷:۳۳
کد خبر: ۱۴۵۲۵۳۱
دو طرح سرمایه‌گذاری جدید در دستجرد اجرا می‌شود
شهردار دستجرد از اجرای عملیات آسفالت و لکه‌گیری در مساحتی بیش از ۳۷ هزار متر مربع یاد کرد و گفت: مطالعه و احداث باغ و بازارچه شهرداری به عنوان دو طرح جدید در حوزه سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۲ پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حسین طالعی شهردار دستجرد، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه دستجرد، طی سخنانی اظهار کرد: شهرداری با حمایت‌های شورای اسلامی شهر و با توجه به منابع مالی محدود، کارهای عمرانی و فنی را تعریف کرده و درحال انجام پروژه‌هاست.

وی از آغاز نهضتی برای آسفالت معابر عمومی یاد و اضافه کرد: سه هزار و ۵۰۰ تن آسفالت در ۳۷ هزار متر مربع از سطح شهر مورد استفاده قرار گرفته است.

شهردار دستجرد گفت: در شهرداری دستجرد، اجرای المان شهدای گمنام را در دستور کار داریم که اسکلت آن انجام شده و تا پایان خردادماه تکمیل و به مردم تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای دیوار باغ شهرداری و جدول‌گذاری خیابان ولیعصر(عج) نیز درحال دنبال شدن است، تصریح کرد: اجرای دیوار انتهای خیابان حافظ که خطر ریزش داشت یک میلیارد تومان هزینه به دنبال داشته است و برای آسفالت نیز پنج میلیارد تومان هزینه شده است.

طالعی از خرید وسایل ارتباطی، رادیویی و بی‌سیم برای شهرداری و آتش نشانی با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان یاد کرد و گفت: برای تعمیر ساختمان شهرداری دستجرد نیز ۶۰۰ میلیون هزینه شده است.

وی اتمام کانال بلوار خلیج فارس را از دیگر اقدامات شهرداری برشمرد و گفت: برای زیرساخت‌های مورد نیاز شهرداری در حوزه نرم افزار نیز گام های مطلوبی برداشته شده است.

طالعی از برگزاری کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و ۷۷ در شهرداری دستجرد یاد کرد و گفت: سال جاری اسکن پرونده‌ها و ممیزی پلاک ها را داریم و در حوزه تعیین تکلیف پلاک‌ها برنامه‌ریزی جامعی را دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برای آتش نشانان تجهیزات به روز و مورد نیاز تهیه شده است، گفت: ۴ نفر از جوانان دستجرد بعنوان نیروی حرفه ای در آتش نشانی جذب شدند که این چهار نفر یک سری آموزش های حرفه ای را دیده اند و هم اکنون هم دوره های دیگری را در حال آموزش هستند.

شهردار دستجرد افزود: اخیرا چهار دستگاه خودرو جدید برای شهرداری دستجرد خریداری شده که قرار است یکی از این دستگاه ها که خودروی نیسان باشد، بعنوان خودروی پیشران، تحویل آتش نشانی دستجرد شود تا خدمت رسانی به مردم این شهر با کیفیت بهتری ارائه شود.

طالعی خاطرنشان کرد: تا پیش از این شیرهای هیدرانت در شهر دستجرد وجود نداشت و ماشین آتش نشانی باید از روش های سنتی برای آبگیری استفاده می کرد اما خوشبختانه با پیگیری های شهرداری دستجرد، چندین شیر هیدرانت تهیه و در نقاط مختلف شهر دستجرد جانمایی آن صورت گرفت و کار گذاشته شد تا از این شیرها برای آبگیری خودروی آتش نشانی استفاده شود.

شهردار دستجرد با اشاره به تشکیل هیأت عالی سرمایه‌گذاری در شهرداری دستجرد گفت: در این هیأت، دو طرح درحال مطالعه است اولین طرح باغ شهرداری و دومین طرح ایجاد بازارچه در بلوار امام رضا(ع) است که این طرح‌ها با هدف تامین درآمد پایدار برای شهرداری دستجرد دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه تعمیر سرویس‌های بهداشتی، پیگیری دریافت وام برای خرید ماشین‌آلات شهرداری و راه‌اندازی سامانه ۱۳۷ به‌عنوان پل ارتباطی شهردار با شهروندان از دیگر اقدامات انجام شده است، گفت: در حوزه فضای سبز کاشت هزار اصله نهال مثمر و ۳۰۰ گلدان گل‌رز انجام شده که فضای شهر را متفاوت کرده است.

طالعی از اهتمام شهرداری دستجرد برای مشارکت در برنامه‌های فرهنگی، ملی و مذهبی یاد کرد و گفت: نورافشانی جشن انقلاب، راه‌اندازی سیستم اذان گو در سطح شهر، برگزاری پیاده روی خانوادگی، جشن غدیر و یادواره شهدای بخش در دو سال متوالی از دیگر اقدامات شهرداری دستجرد است.

وی ادامه داد: پیگیری انشعابات آب و برق منطقه صبا که سال‌ها  بدون تکلیف مانده بود امسال با جدیت دنبال خواهد شد و مطالعه و پیگیری برای ایجاد آرامستان در دستجرد از دیگر اهداف شهرداری در سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

شهردار دستجرد از تلاش این مجموعه برای ایجاد سایت نخاله و پسماند خبرداد و افزود: جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در شهر یکی دیگر از اقدامات شهرداری است که شهرداری این اقدام را خارج از وظایف مصوب خود انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه تا کنون ۳۰۰ قلاده سگ ولگرد در دستجرد جمع آوری شده است، گفت: در سال جدید توسعه پارک‌ها را خواهیم داشت و نهضت تعویض جداول شهر را دنبال خواهیم کرد تا بتوانیم یک شهر زیبا را محقق کنیم و به عنوان شهر «گردشگری» دستجرد جامعه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام

نظر شما