ظرفیت پارکینگ‌های شهری قم افزایش یافت

۱۴۰۲/۰۱/۰۷ - ۱۰:۳۱:۲۶
کد خبر: ۱۴۵۳۲۰۶
ظرفیت پارکینگ‌های شهری قم افزایش یافت
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: امسال تمهیدات ویژه در حوزه ترافیکی قم درنظر گرفته شده است که از مهمترین آن‌ها، افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت پارکینگ‌های شهری، افزایش بهره‌وری پارکینگ‌های موجود، خدمت‌رسانی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید امیرعباس صفوی با تاکید بر اینکه تمام تلاش‌مان در راستای ارائه بهترین خدمات برای زائران و مجاوران شهر مقدس قم است، ابراز کرد: امسال از معدود سال‌هایی بود که در شب سال تحویل و آغاز ماه بهار، با توجه به حضور خیل عظیم زائران و مجاوران، در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران گره ترافیکی خاصی را نداشتیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: در طول سه ماه گذشته، برنامه‌ریزی که برای سازمان‌های چهارگانه اتوبوسرانی، تاکسیرانی، ترافیک و پایانه‌ها انجام شد، از اصلی ترین عوامل این ارائه خدمات مطلوب در نیمه شعبان و عید نوروز بود.

وی تشریح کرد: امسال ۱۵ درصد ظرفیت‌ پارکینگ‌های موجود سطح شهر افزایش یافت و به ظرفیت ۱۲ هزار جای پارک خودرو در هسته مرکزی شهر رسید و در شب سال تحویل، نزدیک به ۱۵۰ نفر از نیروهای ترافیک در پارکینگ‌ها به صورت شبانه روزی مشغول خدمت‌گذاری بودند.

صفوی تصریح کرد: افزایش بهره‌وری جای پارک در پارکینگ شرقی حرم مطهر، ۱۷ درصد افزایش جای پارک در پارکینگ زائر، پوشش ۲۴ ساعته ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در مسیرهای دوازده گانه و هزار و ۵۰۰ تاکسی در تعطیلات نوروزی از جمله اهم اقدامات حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در این ایام است.

وی با اشاره به فعالیت پایانه های مسافربری بیان کرد: در راستای تکریم و احترام به زائران و مجاوران در ایام نوروز، مجموعه پارک‌سوار امیرکبیر به پایانه‌های شهر اضافه شد و پایانه خرمشهر نیز با تلاش و برنامه‌ریزی در اسفندماه احیا شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم افزود: در تعطیلات نوروزی از ۶ صبح تا ۲۱ بامداد به صورت مستمر و بدون وقفه، خدمات حمل و نقل عمومی در سطح شهر به همشهریان گرامی و مسافران نوروزی ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین برای مسیر آرامستان بهشت معصومه تا هسته مرکزی شهر تمهیدات مناسبی صورت گرفته و در پنجشنبه‌های هر هفته به دلیل افزایش تردد این مسیر، نزدیک به ۳۰ درصد افزایش ناوگان حمل و نقلی را ایجاد کرده‌ایم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز