ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان قم برگزار شد/ بیش از ۹۰ درصد تسهیلات ازدواج در قم پرداخت شد

۱۴۰۲/۰۳/۱۷ - ۱۲:۳۵:۳۶
کد خبر: ۱۴۸۲۸۴۵
ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان قم برگزار شد/ بیش از ۹۰ درصد تسهیلات ازدواج در قم پرداخت شد
ستادساماندهی امور جوانان شهرستان به ریاست فرماندار قم و باحضور مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر سانی خانی مدیر کل ورزش و جوانان استان قم در این جلسه با اشاره به موضوع ازدواج جوانان گفت: باید همه در زمینه تسهیل ازدواج جوانان تلاش کنند و بکوشیم تا در ابعاد مختلف ازدواج کمک جوانان باشیم.

وی بیان داشت: یکی از موضوعات بحث تهیه جهیزیه جوانان است که با کمک اصناف می توان محصولات با تخفیف را در اختیار زوج های جوان قرار داد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم در خصوص محل برگزاری مراسم های عروسی گفت: در این زمینه نیز تالارها مشارکت خوبی در استان داشته اند که انتظار داریم با قیمت مناسب و تخفیف بیشتر در اختیار زوج های جوان قرار دهند.

دکتر سانی خانی به موضوع وام ازدواج اشاره کرد و گفت: در این زمینه استان قم تسهیلات مناسبی را در اختیار جوانان قرار داده است به گونه ای که بیش از 90 درصد تسهیلات تقاضا شده پرداخت و بخش عمده پرداخت نشده نیز، در مرحله تکمیل مدارک و واریز است.

وی همچنین به موضوع اوقات فراغت جوانان اشاره کرد و گفت: امسال برنامه ها با محوریت مساجد انجام می شود و باید برای جوانان و نوجوانان بهترین فضاها در تابستان را ارائه دهیم که یکی از آنها واگذاری 11 هزار بلیط رایگان استخر است.

روح الله مقدم معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان نیز در این جلسه گفت: با نظر مدیرکل ورزش و جوانان قم، قرارگاه ازدواج و تعالی خانواده در استان تشکیل و مشاوره خانواده و واسطه گری در حال انجام است.

وی افزود: ما آمادگی داریم در راستای ترویج ازدواج آسان، جشن وصال را در تمامی شهرستان ها و حتی روستاهای قم برگزار کنیم.

دکتر ذاکریان فرماندار قم نیز در این جلسه بر شناسایی ظرفیت ها و امکانات دستگاه‌های دولتی ودر اختیار گذاشتن آنها برای استفاده زوج های جوان در جهت برگزاری مراسم وتسهیل در امر ازدواج تاکید کرد.

سید مهدی حسینی مدیر خبرگزاری برنا در استان قم نیز در این جلسه گفت: به منظور حمایت از واحدهای تولیدی و اصناف که در امر ازواج مشارکت دارند، خبرگزاری برنا آمادگی دارد تا تبلیغات رایگان برای صنوفی که به زوج های جوان جهیزیه با تخفیف می دهند، ارائه کند.

انتهای پیام

نظر شما