رئیس سازمان امداد و نجات:

۱۳۵۰ پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات نوروزی در کشور فعال است

۱۳۹۴/۰۱/۰۱ - ۱۳:۵۶:۲۵
کد خبر: ۲۷۳۳۵۸
۱۳۵۰ پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات نوروزی در کشور فعال است
رییس سازمان امداد و نجات کشور گفت: درایام تعطیلات نوروز یک هزار و 350 پایگاه ثابت، سیار و موقت را در سراسر کشور به مسافران خدمات ارائه می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ناصر چرخ ساز در حاشیه بازدید از اجرای طرح امداد و نجات نوروزی و طرح ایمنی و سلامت مسافران درقم، افزود: درحال حاضر 17 فروند بالگرد نیز در کل کشور آماده انجام فعالیت و عملیات هستند و 54 هزار نفر امداد گر آموزش دیده و درجه بندی شده داریم که روزانه تعداد پنج هزار و 800 نفر از آنها فعالیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: دراین طرح سه هزار و 200 خودروی سبک و سنگین نیز درحالت فعالیت است و تقریبا می توان گفت تمام پایگاه ها مجهز به ست نجات سبک یا سنگین هستند.

وی با بیان اینکه طرح امداد و نجات نوروزی از 25 اسفندماه آغاز و تا 15 فرودین ماه سال جاری ادامه خواهد یافت، ادامه داد: برای اسکان اضطراری 90 هزار مسافر نیز همزمان در طول مسیرهای کشور آمادگی داریم.

چرخ ساز گفت: همچنین آمادگی این را داریم که در مواقع برف و کولاک به 160 هزار نفر همزمان بتوانیم امداد رسانی کنیم.

طرح امدادی و راهنمایی مسافران نوروزی در استان قم که از 25 اسفندماه سال گذشته آغاز شده است، تا 15 فروردین ماه جاری ادامه خواهد داشت.

دراین طرح 16 پایگاه امدادی در مناطقی از جمله عوارضی قم - تهران، جاده قدیم کاشان، جاده قم - گرمسار، برف انبار، دستجرد، خضر نبی(ع)، گازران، قلعه چم، سلفچگان، مسجد مقدس جمکران و امداد هوایی و 25 پایگاه راهنمایی مسافران نیز در مناطق مختلف شهر مستقر شده اند.

روزانه 85 نفر اعم از پزشک، پرستار و امدادگر در این پایگاه های امدادی و 900 نفر از داوطلبان هلال احمر در پایگاه های مسافران نورزی به ارایه خدمات می پردازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز