مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان قم خبر داد

اعزام ۶۰۰ دانشجوی قمی در قالب ۱۵ گروه جهادی به مناطق محروم

۱۳۹۴/۰۱/۰۱ - ۲۳:۰۰:۴۹
کد خبر: ۲۷۳۴۰۰
اعزام ۶۰۰ دانشجوی قمی در قالب ۱۵ گروه جهادی به مناطق محروم
مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان قم گفت: در ایام نوروز 94 بیش از 600 دانشجوی بسیجی از استان قم در قالب 15 گروه جهادی به مناطق محروم اعزام خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان قم در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: سعی شده برنامه­های واحد سازندگی بسیج دانشجویی مداوم باشد و تنها محدود به بازه زمانی تابستان و ایام نوروز نشود بلکه در طول سال نیز بتوان از این پتانسیل ارزشمند استفاده لازم را انجام داد.

محمد عموعبدالهی گفت: در سه ماهه آخر امسال برنامه های مختلفی از قبیل درختکاری، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با علماء، تکریم مدیران جهادی استان، برگزاری کارگاههای توجیهی و همچنین برگزاری هیئت جهادی علویون در خانه شهدا را داشتیم که در یکی از مراسمات هیئت میزبان شهید گمنام نیز بودیم. در ایام دهه محرم امسال نیز نمایشگاهی با موضوع دستاوردهای اردوهای جهادی در محل برگزاری هیئت محبین برپا شد که با استقبال خوبی مواجه شد. در ماجرای حمله آخر اسرائیل به غزه علاوه بر جمع­آوری کمک به مردم مظلوم غزه گروه­های جهادی طی نامه­ای، آمادگی خود برای حضور در غزه و بازسازی زیرساخت­های غزه را اعلام کردند.

وی یادآور شد: در دیداری که جهادگران بسیجی استان قم با حضرت آیت الله علوی گرگانی داشتیم ایشان علاوه بر استقبال از این حرکت­ها و تشویق و تأیید این نوع کارهای جهادی، خواستند که گزارش اردوهای جهادی به مراجع و علماء هم برسانید و فرمودند که این گزارشات را به حضور رهبر معظم انقلاب نیز خواهند برد.

عموعبدالهی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی دانشجویی در ایام نوروز از دوم فروردین آغاز خواهد شد و به مدت 10روز در مناطق محروم ادامه خواهد داشت افزود: این اردوها در عرصه، عمرانی، فرهنگی، آموزشی با رویکرد محرومیت­زدایی و اقتصاد مقاومتی خواهد بود و پروژه­های عمرانی مهمی از قبیل ساخت مدرسه، تکمیل چند باب مسجد، ساخت چند واحد منزل برای خانواده­های محروم خواهد بود.

وی ادامه داد: در زمینه فرهنگی نیز سوادآموزی به روستاییان و مقابله با ماهواره و آگاهی بخشی نسبت به  خطرات و تأثیراتی که ماهواره بر خانواده­ها می­گذارد و همچنین بحث جمعیت از اولویت های برنامه­های فرهنگی خواهد بود.

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان قم اظهار داشت: علاوه بر برنامه ­های برون گروهی که مخاطبانش اهالی مناطق محروم می­باشند برنامه­های مختلفی برای دانشجویان شرکت کننده در این اردوها اجرا خواهد داشت که به بصیرت و آگاهی و دغدغه مندی این عزیزان کمک خواهد کرد و باعث افزایش معنویت و روحیه جهادی دانشجویان خواهد شد.

وی گفت: امسال گروه­های جهادی مانند سالهای قبل به خارج از استان نیز اعزام خواهند شد که در مناطقی از استانهای خوزستان، کرمان و فارس به فعالیت جهادی خواهند پرداخت. اما مناطقی که در استان قم برنامه ریزی شده است، دهستان قمرود و نیزار خواهد بود.

عموعبداللهی ابراز داشت:  قرارگاه(مقر) کربلا با مسئولیت برادر سید مرتضی هاشمی در قمرود مستقر خواهد شد که متشکل از چندین گروه جهادی دانشگاه­های قم از جمله تالیان نور(دانشگاه پیام نور)، شهید چمران(دانشکده فنی)، هجرت سبز(دانشگاه قم)، شهید زین الدین(دانشگاه آزاد اسلامی) و شهید مطهری(دانشگاه تربیت معلم آیت الله طالقانی).

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) ادامه داد: گروه­های اعزامی به کرمان نیز شامل: سفیران کار و تلاش (دانشگاه پویش)، مسافران خورشید(شهاب دانش) و گروه علویون می باشند.

وی گفت: همچنین گروه سفیران سلامت(علوم پزشکی) حدود 60 نفر را به خوزستان اعزام خواهد کرد و گروه دانشجو طلبه سلام اردوی خود را در استان فارس برگزار خواهد کرد و گروه­های سبحان(پردیس فارابی) و هجرت سبز(دانشگاه قم) نیز برادران را به کرمان و خواهران را به قمرود و نیزار اعزام خواهند کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز