کشف ۳۱۰ کیلوگرم تریاک در قم

۱۳۹۴/۰۱/۱۸ - ۱۴:۰۷:۴۵
کد خبر: ۲۷۵۷۰۸
کشف ۳۱۰ کیلوگرم تریاک در قم
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم از کشف و ضبط 310 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سرهنگ غلام عباس بلفکه امروز در جمع خبرنگاران افزود: اوایل هفته جاری دو دستگاه کامیون حاوی بار سیب زمینی که از یکی از استان های جنوبی به سمت مرکز کشور در حال حرکت بود توسط عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم شناسایی و توقیف شد.

وی ادامه داد: از این دو دستگاه کامیون، 310 کیلوگرم تریاک که در زیر بار سیب زمینی جاسازی شده بود کشف و سه نفر نیز در این رابطه دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

بلفکه در ادامه از انهدام باند توزیع مواد مخدر روانگردان از نوع شیشه در استان قم خبر داد و گفت: این باند که به صورت خاصی اقدام به توزیع شیشه در استان می کرد، شناسایی و منهدم شد.

وی افزود: از این باند، مقدار 200 گرم شیشه کشف و ضبط و سه دستگاه خودرو و سه دستگاه موتورسیکلت توقیف شد و سه نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه هیچ کارگاه ساخت مواد مخدر روانگردانی در قم وجود ندارد گفت: این باند، مواد مخدر روانگردان را از استان های دیگر وارد قم کرده و اقدام به توزیع آن می کرد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طرح ارتقای امنیت اجتماعی استان قم از بیستم اسفندماه سال گذشته تا پانزدهم فروردین ماه جاری در استان انجام شد گفت: در این طرح اقدام به جمع آوری و دستگیری معتادان تابلو و پرخطر شد که با افزایش 348 درصدی دستگیرشدگان و افزایش 298 درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به ایام نوروز سال 93 روبرو بودیم.

بلفکه افزود: جمع آوری این افراد نقش بسزایی در بالارفتن امنیت و کاهش وقوع جرائم در ایام نوروز در استان قم داشت که شاهد وقوع 19 درصدی جرائم در این استان هستیم.

به گفته وی، درصدی از افراد دستگیرشده از استان های دیگر کشور بوده که وارد قم شده بودند و نسبت به جمع آوری و دستگیری آنها اقدام شد.

بلفکه همچنین با بیان اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم با توجه به اینکه این استان در شاهراه مواصلاتی کشور قرار دارد تمهیدات ویژه ای برای کنترل خودروهای عبوری از محورهای مواصلاتی استان در دستور کار قرار داده است، گفت: توفیقات خوبی نیز در این زمینه به دست آورده ایم که در سال گذشته موفق به کشف و ضبط پنج تن مواد مخدر و انهدام 36 باند تهیه و توزیع قاچاق مواد مخدر شدیم.

وی اضافه کرد: بخش عمده ای از این مواد مکشوفه از خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی استان کشف و ضبط شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز