آیت الله حسینی بوشهری:

وابستگی های جناحی باعث از بین رفتن مجموعه های مذهبی می شود

۱۳۹۴/۰۲/۱۴ - ۱۴:۰۹:۳۹
کد خبر: ۲۸۲۳۶۲
وابستگی های جناحی باعث از بین رفتن مجموعه های مذهبی می شود
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور بر دوری هیات و رسانه ها از مشتری محوری و همچنین عدم وابستگی های جناحی مجموعه های مذهبی تاکید کرد و گفت: وابستگی های جناحی باعث از بین رفتن مجموعه های مذهبی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در جمع اعضای این کانون افزود: وابستگی های جناحی موجب می شود که برچسب هایی بلافاصه به هیات ها زده شود که هیات ها باید با در نظر گرفتن این موضوع به عنوان عناصر مستقل و بر پایه استقلال و خودباوری حرکت کنند تا ماندگارتر و اثرگذارتر شوند.

وی با بیان اینکه هیات ها نباید مشتری محور باشند گفت: متاسفانه در عرصه رسانه برخی رسانه ها مشتری محور و نه شریعت محور هستند که باید توجه داشت که همواره باید شریعت محور بوده و در معنویت افراد تاثیر گذاشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سابقه 22 ساله هیات و کانون خادم الرضا(ع) و فعالیت های ارزشمند آن افزود: محصول هیاتی با این سابقه باید محصولی چشم پر کن باشد و البته باید اولویت های خود برای آینده را مشخص سازد.

حسینی بوشهری ادامه داد: یک هیات باید پس از برهه زمانی 5 یا 10 ساله، در فعالیت هایش بازنگری داشته و ضمن مراجعه به کارکردها، فعالیت های گذشته را ارزیابی کند و با این ارزیابی نگاهی به آینده داشته باشد.

وی گفت: اولین عنصری که هیاتی ها باید به آن توجه داشته باشند، داشتن اخلاص در فعالیت هاست و اگر انگیزه افراد سالم باشد، زیرساخت درست بوده و خود به خود توفیق هیات بیشتر می شود.

وی اظهار داشت: باید بر روی انگیزه تک تک افراد در هیات کار شود و نشست های خاص آموزشی در این خصوص در نظر گرفته شود.

امام جمعه موقت قم با اشاره به عضویت قریب به 50 هزار نفر در هیات خادم الرضا(ع) تصریح کرد: گاهی یک احساس، انسان را به یک مجموعه جذب می کند و گاهی احساس ها ناپایدار هستند و ممکن است احساس دیگری فرد را جذب کند اما هیات باید این احساس مقدس را در نهاد جوانان ماندگار کند.

وی با اشاره به ضرورت پاسخگویی به شبهات دینی در هیات ها گفت: گاهی یک شبهه می تواند برای جوان معضل شود و او را از فضایی که داریم جدا کند که با برگزاری کلاس و نشست های تخصصی در هیات باید جوانان را به مسیر درست راهنمایی کرد.

حسینی بوشهری افزود: هیات دینی باید برنامه ریزی صحیح و درستی داشته باشد زیرا فعالیتی ماندگار است که با برنامه باشد و ما باید بدانیم که کجا بودیم، کجا هستیم و کجا می خواهیم برویم و برنامه ریزی صحیح جز در سایه نظرسنجی امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: برای برنامه ریزی هدفمند باید سه نوع برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف کرد و البته باید در این برنامه ریزی ها با سلامت و محتاط عمل کرد و توجه داشت که امکانات از همه جا و همه کس نباید گرفته شود و در انتخاب گوینده و مداح دقت لازم صورت گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز