عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران:

درآمدهای حاصل تک‌نرخی شدن بنزین به بخش تولید و صنعت تزریق شود

۱۳۹۴/۰۳/۰۵ - ۱۱:۴۰:۳۳
کد خبر: ۲۸۸۰۴۹
درآمدهای حاصل تک‌نرخی شدن بنزین به بخش تولید و صنعت تزریق شود
عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران گفت: امیدواریم که درآمدهای حاصل از تک نرخی شدن بنزین به بخش‌های تولید و صنعت تزریق شود تا مشکل اشتغال در جامعه برطرف شده و چرخ‌های تولید داخل به حرکت در بیاید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ابوالفضل حجازی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تک نرخی شدن قیمت بنزین اظهار کرد: یکی از نکات مثبت تک نرخی شدن قیمت بنزین این است که جلوی سوء استفاده و قاچاق سوخت گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: اگر قیمت بنزین در کشور به قیمت فوب خلیج فارس برسد شاهد کاهش مصرف بنزین بوده و قاچاق سوخت در کشور نیز حذف می‌شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران با اشاره به اینکه روزانه مقدار زیادی سوخت به دلیل ارزان بودن از کشور قاچاق می‌شود بیان کرد: در این میان عده‌ای افراد سودجو از منابع کشور سود می‌برند و در طرف مقابل زیان این مسئله برای کل کشور است.

وی اظهار کرد: با تک نرخی شدن بنزین یک قدم به سمت هدف عدالت واقعی در جامعه پیش می‌رویم چرا که نرخ بنزین باید به صورت شیب آرام به نرخ فوب خلیج فارس برسد تا قاچاق آن به طور کامل حذف شود.

حجازی بیان کرد: از طریق قاچاق کالا در این سال‌ها افراد زیادی ثروتمند شدند و سودهای کلانی بردند ولی با تک نرخی شدن هم کسری بودجه برطرف شده و هم هزینه‌های نظارت و کنترل برای دولت کاهش می‌یابد و امیدواریم که دولتمردان در این مسیر توجه بیشتری به بخش تولید و اشتغال کشور داشته باشند.

وی بیان کرد: امروز واحدهای صنعتی با ظرفیت‌های 40 تا 50 درصد فعالیت می‌کنند و به دلیل رکود اقتصادی امیدواریم که با درآمدهایی که در این بخش حاصل می‌شود مسئولان به بخش صنعت توجه کرده و چرخ‌های بخش تولید را به حرکت درآورند.

دبیر فعالان اقتصادی قم گفت: با حذف یارانه‌ها با شیب درست و تک نرخی شدن سوخت دولت می‌تواند به سمت بهبود اوضاع حرکت کرده و درآمدهای حاصل از تک نرخی شدن در بخش درمان، حمایت از افراد نیازمند زیرپوشش نهادهایی همچون بهزیستی و کمیته امداد هزینه کند.

وی با تاکید بر اینکه باید در دولت توجه به تولید افزایش یابد خاطرنشان کرد: اگر در تولید رشد بالاتری داشته باشیم خیلی از مشکلات جامعه از بین می‌رود و اگر اشتغال در کشور ایجاد شود ثروت ایجاد شده و در کنار آن آرامش و امنیت شکل می‌گیرد.

حجازی با بیان اینکه امروز هزینه‌های زیادی سربار زندگی مردم بوده و تک نرخی شدن تاثیری در هزینه‌های روزمره مردم ندارد گفت: از سوی دیگر از این مسیر بودجه قابل توجهی برای دولت مهیا می‌شود که می‌تواند از آن در مسیر رفاه عمومی و تقویت تولید و صنعت استفاده کند.

وی با بیان اینکه باید جلوی پول‌های کثیف در جامعه ناشی از قاچاق سوخت، قاچاق کالا و رانت در جامعه گرفته شود بیان کرد: همانگونه که رهبری فرمودند باید از سرمایه گذاری پاک حمایت شود و اگر زمینه‌های فساد از بین برود و فعالیت‌های اقتصادی سالم رونق بگیرد مردم نیز به سمت کسب روزی حلال روی می‌آورند و از این راهبرد عدالت اجتماعی محقق شده، بیکاری کاهش یافته و با برابر شدن عرضه و تقاضا تورم نیز کاهش می‌یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز