معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران عنوان کرد

ایجاد بسترهای متنوع معرفتی در مسجد مقدس جمکران

۱۳۹۴/۰۳/۳۱ - ۱۲:۴۸:۰۶
کد خبر: ۲۹۳۹۳۱
ایجاد بسترهای متنوع معرفتی در مسجد مقدس جمکران
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران قرآن و عترت را دو بال فعالیت‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران و گفت: تلاش می‌کنیم تا بسترهای متنوع معرفتی متناسب با نیاز مخاطبین را در این فضا فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی در دیدار مدیران فرهنگی مسجد مقدس جمکران با آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه در فعالیت‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران چند خط مشی کلان مطرح است اضافه کرد: نخستین خط مشی تقویت جایگاه عبادی مسجد مقدس جمکران است. حضرت ولی عصر (عج) این مکان را تعیین کردند برای نماز و این دغدغه ما است که هر آنچه در مسجد در ابعاد مختلف اتفاق می‌افتد همه ناظر به این بعد باشد که مسجد جایگاه عبادت، نماز و بندگی خداوند است.

وی ادامه داد: دومین خط مشی ما این است که آنچه در مسجد مقدس جمکران اتفاق می‌افتد تا جایی که امکان دارد مردمی باشد و بر این اساس در برگزاری اعیادی چون نیمه شعبان تلاش کردیم بخش عمده‌ای از برنامه‌ها را به گروه‌ها و تشکل‌های مذهبی مردمی واگذار کنیم و ما صرفاً هدایت برنامه‌ها را انجام دهیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه اعتقاد داریم که باید استقلال مسجد را حفظ کنیم بیان کرد: با این حال تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های ملی در راستای خدمت رسانی به نمازگزاران و مشتاقان مسجد مقدس جمکران بهره‌ ببریم.

ابراهیمی با بیان اینکه در نیمه شعبان توفیق میزبانی از جمعیت میلیونی عاشقان اهل بیت(ع) را داشتیم، ابراز کرد: تلاش می‌کنیم تا بسترهای متنوع معرفتی متناسب با نیاز مخاطبین را در این فضا فراهم کنیم. از آنجا که اکثر مخاطبین مسجد جوانان هستند، خادمین مسجد تمام تلاش خود را به کار می‌برند تا مردم به ویژه جوانان بتوانند بهتر در این مکان مقدس عبادت کنند.

وی ادامه داد: افتخار همجواری حضرت فاطمه معصومه(س) و بهره‌مندی از ظرفیت‌های ارزشمند حوزه‌ علمیه‌ قم به ویژه مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم از موهبت‌های بزرگ الهی در مسیر خدمات رسانی به خیل مشتاقان به این مکان مقدس است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: مجموعه معاونت فرهنگی بر آن است که با تاکید بر رویکرد معرفت‌افزایی و توجه به اقتضائات سنی، قومی و ملی مخاطبان، ضمن تلاش در راستای ارتقای سطح فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی در قالب برگزاری محافل انس با قرآن کریم، ذکر مدایح و مراثی اهل‌بیت علیهم‌السلام، جلسات وعظ و خطابه، پرسش و پاسخ، تصحیح قرائت و آموزش نماز، همایش، نشست و نمایشگاه‌های علمی و فرهنگی، مراسم ادعیه و مناجات (توسل، ندبه، کمیل، آل‌یاسین، سمات و مانند آن)، حلقه‌های معرفت و سایر ظرفیت‌های مشابه، زمینه‌ای را فراهم کند تا نمازگزاران و زائران این مکان مقدس با معارف اسلامی و به ویژه معرفت ویژه به امام زمان (عج) آشنا شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز