معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) در ۸۰ کشور برگزار می شود

۱۳۹۴/۰۵/۱۰ - ۱۳:۰۹:۳۷
کد خبر: ۳۰۴۲۸۳
جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) در ۸۰ کشور برگزار می شود
معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از 25 مرداد جشن های دهه کرامت از قم آغاز شده و جشن های دهه کرامت و جشنواره امام رضا(ع) در 80 کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حسین نوش آبادی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت گفت: در این ایام برنامه های گسترده ای داریم و جشنواره بین المللی امام رضا(ع) نیز برگزار خواهد شد.

وی گفت: از 25 مرداد جشن های دهه کرامت از قم آغاز شده و جشن های دهه کرامت و جشنواره امام رضا(ع) در 80 کشور برگزار خواهد شد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این جشنواره با تبیین سبک زندگی اسلامی و با هدف ایجاد وفاق و همبستگی اسلامی در میان همه فرق انجام خواهد شد که در زمینه مقاله نویسی، شعر رضوی، فیلم و فیلمنامه انجام خواهد شد.

نوش آبادی تصریح کرد: بیش از 530 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه داوران این جشنواره بین المللی خواهد بود تا بتوانند در راستای گسترش کارها و اقدامات تلاش داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه قم گفت: قم دارای جایگاه ارزشمند بوده و به عنوان یک شهر فعال در عرصه فرهنگی می تواند تلاش جدی در گسترش مسائل فرهنگی داشته باشد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان داشت: ظرفیت قم می تواند به عنوان یک نقطه اتصال در کارها باشد و می تواند به عنوان یک نهاد عظیم فرهنگی و حوزوی فعالانه در کشور بدرخشد.

نوش آبادی گفت: رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که با ارائه برنامه های متنوع فرهنگی سبک و سیره زندگی ایرانی اسلامی را به تصویر بکشاند.

وی گفت: حوزه و علما باید به کمک ما بیایند و برای اینکه بتوانیم در جنگ نابرابر و نبرد فرهنگی دشمن به موفقیت برسیم باید حوزه کمک ما کند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: زمانی می توانیم در این عرصه موفق باشیم که بتوانیم فکر و ایده ارائه دهیم که در این راستا حوزه و علما می توانند کمک ما باشند.

نوش آبادی اذعان داشت: یکی از ظرفیت های قم در عرصه فرهنگ و هنر و چاپ است و شهرک صنعتی چاپ و نشر در این استان بنا شده  امروز قطب مهم چاپ و نشر در قم است.

وی ادامه داد: باید به قم توجه ویژه شود و اقتصادی کردن فرهنگ و هنر یکی از برنامه های ماست که قم می تواند در این عرصه ما را کمک کند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: از دیگر برنامه های مهم این استان توجه به تعامل گسترده با دفاتر مراجع عظام تقلید است که ما نیازمند این تعامل هستیم تا بتوانیم از افکار و ایده های آنها استفاده کنیم.

نوش آبادی با اشاره به حضور حجت الاسلام دانشی در قم گفت: ایشان فردی با سابقه و از افراد باسابقه در زمینه هنری و روزنامه نگاری است که می توانند در قم اقدامات گسترده ای انجام دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز