عضو مجلس خبرگان رهبری:

گفت و گوی تلویزیونی رییس جمهور جامع و همراه با احترام به منتقدین بود

۱۳۹۴/۰۵/۱۴ - ۱۲:۴۰:۴۴
کد خبر: ۳۰۵۷۰۷
گفت و گوی تلویزیونی رییس جمهور جامع و همراه با احترام به منتقدین بود
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: گفت و گوی تلویزیونی رییس جمهوری با مردم بسیار خوب، دقیق و جامع بوده و با منتقدان و کسانی که نسبت به برنامه هسته ای انتقاداتی داشته اند با احترام برخورد کرده و به نقدهای آنها پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد واعظ موسوی در گفتگویی با اشاره به مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: از جمله عملکرد هر دولت و رییس جمهوری ارتباط تنگاتنگ و مستقیم با مردم و کسانی است که ایشان را به این سمت انتخاب کردند و دکتر روحانی نیز گزارش خوبی از روند کار ارائه داده تا مردم بدانند در کشور چه می گذرد و مسوولان چه فکرها و تدابیری برای امور جامعه و مسائل کشور در سر دارند.

وی ادامه داد: هر چند فاصله زیادی بین دو مصاحبه قبلی و فعلی رییس جمهوری وجود داشت ولی نیاز شدیدی به چنین ارتباطی احساس می شد و بویژه بعد از اینکه نتیجه اجمالی از مذاکرات طولانی هسته ای در شرف انجام گرفتن بود، نیاز شدیدتری نسبت به این مصاحبه احساس می شد.

واعظ موسوی گفت: با احترام متقابلی که به منتقدان و کسانی که انتقاداتی به مذاکرات هسته ای داشتند، برنامه های اجراء شده به صورت اجمالی برای افکار عمومی مطرح شده و به برخی شبهات نیز پاسخ اجمالی داده شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در تحلیل سخنان رییس جمهوری نیز گفت: همه قبول داریم که در مذاکرات هسته ای رابطه متقابل بده و بستان وجود دارد و هیچ کدام از طرفین حاضر نیستند از همه امتیازات خود چشم بپوشند و بهترین و عادلانه ترین مذاکره، مذاکره ای است که هر دو طرف در عین واگذار کردن امتیازاتی، بتوانند امتیازات دیگر را کسب کنند.

واعظ موسوی گفت: البته چیزی که ما واگذار کردیم جای خوشحالی دارد برای اینکه ما ادعایی برای ساختن بمب اتم و استفاده ناهنجار از هسته ای را نداشتیم، هر چند امریکا و همپیمانان برای مصرف داخلی خود، تبلیغ می کنند که ما جلو ساختن بمب اتم ایران را گرفتیم و خاورمیانه و اسرائیل غاصب را در امنیت قرار دادیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: البته ما هم بدمان نمی آید که چنین تبلیغاتی از سوی غرب انجام شود، برای اینکه از ابتدا هم می گفتیم که بنا به فتوای رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید، جمهوری اسلامی ایران هرگز دنبال ساخت بمب اتم نبوده وشرعا چنین قصدی نداشته است.

واعظ موسوی گفت: نسبت به سانتریفیوژها، قاعده کار این بود که مقداری کاسته شود ولی محدودیت هایی که جامعه جهانی به تبع آن آمریکا علیه مردم ایران روا داشته، مقداری کم شده است.

وی ادامه داد: بزرگترین دستاورد مذاکرات این بود که در جامعه جهانی معلوم شد ایران دارای منطق گفت و گو و رفتار پسندیده و اهل ارتباط با همه جهانیان است، در عین حال آنگونه که رهبر انقلاب تذکر دادند طرف مذاکره کننده قابل اعتماد نیست و بر اساس اسلام، عهد و پیمان کفار قابل اعتماد نیست.

وی یادآورشد: فکر می کنم عزیزانی که در تیم مذاکره کنند ماهای تلاش کرده و به عنوان بسیجیان و سربازان سنگرهای سیاسی، با بهره گیری از توصیه های رهبری و دلسوزان نظام کار را به جایی رساندند که در دنیا احساس شود که نظام اسلامی یک نظام اهل ارتباط و مراوده است.

وی ادامه داد: بدیهی است که برخی از امتیازات چشم پوشی شده ولی حساسیتی که نسبت به خطوط قرمز ارائه شده از سوی رهبری وجود دارد قابل چشم پوشی نخواهد بود و همه دست اندرکاران و متخصصان بر مفاد عهدنامه دقت کافی را به خرج دهند تا معلوم شود که مصالح نظام اسلامی و منافع جمهوری اسلامی و خواسته ملت ایران مراعات شده و تخطی نشده و گزارشی که رییس جمهور در مصاحبه و گفت و گو داشتند به این نکات به خوبی پرداختند و امید است آنگونه که گزارش داده شده مطالب پیش برود و آینده روشنتری برای نظام رقم بخورد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز