مدیر کل ورزش و جوانان استان قم خبر داد

رشد ۳۰۰ درصدی شاخص‌های ورزشی در قم

۱۳۹۴/۰۵/۲۴ - ۲۲:۵۸:۳۳
کد خبر: ۳۰۸۳۹۱
رشد ۳۰۰ درصدی شاخص‌های ورزشی در قم
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: در سال گذشته شاهد رشد ۳۰۰ درصدی شاخص‌های مختلف در ورزش بودیم که این رشد هم در بعد ورزش قهرمانی و هم در اجرای برنامه‌های مختلف ورزشی بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حسن عابدی در گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه قم که در اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته از سوی اداره کل ورزش و جوانان قم اظهار داشت: مراسم تجلیل از مدال آوران و قهرمانان مسابقاتی جهانی، آسیایی و ملی با حضور لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای سال جاری برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری گردهمایی روسای هیأت‌های ورزشی ابراز داشت: ستاد بازی‌های آسیایی و المپیک نیز در اداره کل ورزش و جوانان استان قم تشکیل شد و برگزاری نشست‌های تخصصی با هیأت‌های ورزشی در قالب کارگروه‌های تخصصی از جمله برنامه‌ها بوده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم، گفت: در سال گذشته شاهد رشد ۳۰۰ درصدی شاخص‌های مختلف در ورزش بودیم که این رشد هم در بعد ورزش قهرمانی و هم در اجرای برنامه‌های مختلف ورزشی بوده است.

وی با اشاره به افتخارآفرینی ورزشکاران قمی در عرصه‌های جهانی گفت: در سال گذشته از رهاورد مسابقات جهانی، ۷۰ مدال و ۱۵ مدال نیز در عرصه رقابت‌های آسیایی از سوی ورزشکاران استان قم بدست آمد.

عابدی ادامه داد: تعداد ۵ ورزشکار زن از قم به مسابقات آسیایی در رشته‌های هندبال، فوتبال و فوتسال اعزام شدند و دو تن از ورزشکاران مرد نیز موفق به کسب مدال طلای مسابقات المپیک و پارالمپیک شدند.

وی اضافه کرد: قهرمانی و سعود تیم فوتبال امید صبا، تیم هندبال بانوان و همچنین تیم تنیس خاکی آقایان و بانوان به لیگ برتر از دیگر موفقیت‌های بدست آمده در سال گذشته بوده است که در این زمینه‌ها رشد ۵۰ درصدی را شاهد بودیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم، با بیان اینکه در سال گذشته قهرمانی تیم فوتسال ماهان تندیس قم بدست آمد، افزود: در سال گذشته ۲۹ مقام کشوری و ۱۰ مقام تیمی از سوی ورزشکاران و تیم‌های ورزشی استان قم بدست آمد.

وی بیان داشت: در سال گذشته ۴۹ نفر از ورزشکاران نیز در رقابت‌های آسیایی حضور یافتند که در این زمینه شاهد رشد ۴۰ درصدی بودیم و در بخش بانوان نیز تعداد ۷ ورزشکار زن به عضویت تیم‌های ملی درآمدند که در این عرصه نیز رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل از آن را داشته‌ایم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم، با بیان اینکه ۳۲۵ دوره مسابقات قهرمانی و انتخابی در استان قم و در ۶۵ رشته ورزشی توسط هیأت‌های مختلف ورزشی برگزار شد، افزود: ۱۵ مجمع انتخابات هیأت‌های ورزشی در سال ۹۳ برگزار شد و تفاهمنامه‌هایی نیز با اداره آموزش و پرورش و تربیت بدنی سپاه منطقه قم منعقد شد تا فعالیت‌های ورزشی در استان را گسترش دهیم.

وی بیان داشت: در زمینه ورزش همگانی در سال گذشته نیز ۵ ایستگاه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در سطح شهر قم فعال بوده که در سال جاری این تعداد به ۱۰ پایگاه افزایش یافته است.

عابدی، همچنین عنوان کرد: در زمینه توسعه فضاهای ورزشی در استان قم نیز طرحی تدوین شده که بر اساس این طرح، برای هر منطقه با توجه به جمعیت و نیازهای موجود مقدار فضاهای ورزشی برای زنان و مردان تعریف شده است.

وی ادامه داد: تا ۲۰ سال آینده هرگونه توسعه فضای ورزشی بر اساس این طرح صورت خواهد گرفت تا منابع و اعتبارات به صورت عادلانه و در مناطق مختلف شهری توزیع شود و مناطق کم برخوردار بتوانند به عدالت فضای ورزشی نزدیک شوند.

مدیر کل ورزش و جوانان قم، افزود: سه طرح دیگر نیز در خصوص آمایش ورزش استان، جمع آوری بانک اطلاعات ورزش استان و همچنین وضعیت سنجی جوانان استان در دست تدوین است که تا کنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی در خصوص فعالیت‌های عرصه فرهنگی نیز بیان داشت: یکی از موضوعاتی که در اداره کل ورزش و جوانان در حال پیگیری است موضوع آموزش زوج‌های جوان در قبل، حین و بعد از ازدواج است که این طرح در استان قم با موفقیت خوبی اجرا شد و در این عرصه در کشور رتبه برتر را دریافت کردیم.

عابدی با اشاره به پروژه‌های ورزشی افتتاح شده در سال گذشته اظهار داشت: سالن ورزشی ظهور در جمکران، سالن باستانی در منطقه امامزاده ابراهیم و سالن‌های ورزشی در مناطق قمرود، لنگرود و باقرآباد از دیگر پروژه‌های ورزشی افتتاح شده در سال گذشته بود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم، اضافه کرد: پیش بینی سرانه ورزشی مطلوب در استان قم یک متر مربع است که متأسفانه در حال حاضر ۴۳ سانتی متر است و ما در قم برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با اشاره به برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان در سال جاری بیان داشت: لیگ باشگاه‌های استان در رشته‌های هندبال، والیبال و بسکتبال، احیای لیگ فوتبال باشگاه‌های استان، نظارت بر رویدادهای ورزشی، تشکیل کمیته‌های نظارت بر سلامت اماکن ورزشی، طرح استعدادیابی برای ده رشته ورزشی برتر و نیز تدارک میزبانی مسابقات جهانی در قم بخشی از برنامه‌های سال جاری اداره کل ورزش و جوانان استان قم است.

عابدی همچنین ابراز داشت: تاکنون سه مرحله اعتبار به هیأت‌های ورزشی تخصیص داده شده است و اعتبار مرحله چهارم به صورت برنامه محور خواهد بود و هیأت‌های ورزشی در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی نیز هیچ محدودیتی ندارند و در صورت برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی اعتبارات لازم به آنان داده خواهد شد.

وی گفت: برنامه‌های ورزشی مختلف در ایام دهه کرامت، هفته دولت، هفته دفاع مقدس و نیز هفته تربیت بدنی اجرا خواهد شد.

مدیر کل ورزش و جوانان قم، در خصوص تیم فوتبال صبا نیز اظهار داشت: مشکلات این تیم بر روی دوش استان بود که با حضور استاندار جدید ایشان این موضوع را مورد پیگیری قرار دادند که خوشبختانه با آمدن اسپانسر برخی از مشکلات تیم صبا مرتفع شد.

وی ابراز امیدواری کرد تا بخشی از کادر فنی تیم صبا و نیز بازیکنان این تیم بومی قم باشند و به تیم‌های پایه صبا نیز توجه ویژه‌ای شود.

عابدی اضافه کرد: ورزشگاه یادگار امام قم از جمله ورزشگاه‌های با کیفیت در سطح کشور است که دارای چمن مناسبی نیز می‌باشد و ما در طول سال ۵۰۰ میلیون تومان برای آبیاری و نگهداری این ورزشگاه هزینه می‌کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم، با بیان اینکه در سال گذشته سطح آب دو حلقه چاه ورزشگاه یادگار امام، کاهش یافته افزود: با لایروبی‌های صورت گرفته وضعیت آب این دو حلقه چاه کمی بهتر شد؛ اما ناچاریم برای آبیاری چمن ورزشگاه به فکر اخذ انشعاب از سرشاخه‌های دز باشیم در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهیم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز