حجت‌الاسلام فرحزاد:

جوانان از شیوه ازدواج ائمه اطهار(ع) الگوبرداری کنند

۱۳۹۴/۰۶/۲۵ - ۰۹:۰۵:۰۱
کد خبر: ۳۱۹۲۳۷
جوانان از شیوه ازدواج ائمه اطهار(ع) الگوبرداری کنند
استاد حوزه و دانشگاه گفت: جوانان باید از شیوه ازدواج ائمه اطهار(ع) الگوبرداری کنند، زیرا آن‌ها با توان مالی کم از خانواده‌های هم‌ردیف خود خواستگاری کرده و توانستند تا پایان عمر زندگی موفقی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد در ششمین جشنواره هلهله فرشته‌ها که به همت بنیاد خیریه یا زهرا(س) در حسینیه شهدا قم برگزار شد، مشکلات مالی را یکی از علل کاهش آمار ازدواج در جامعه اسلامی دانست و مطرح کرد: طبق وعده خداوند تبارک و تعالی انسان فقیر نیز می‌تواند با توکل به خداوند و فاصله‌ گرفتن از تجملات و تشریفات به سمت ازدواج سوق پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه توقع جوانان جامعه امروزی افزایش یافته است عنوان کرد: شرایط آسان یکی از نیازهای ازدواج موفق است و سخت‌گیری جوانان برای ازدواج می‌تواند در کاهش آمارها تاثیر بسیاری داشته باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه اخلاق را یکی از نیازهای اصلی ازدواج موفق خواند و تصریح کرد: فردی که مادیات دنیایی را در اختیار ندارد اما اخلاق نیک و مناسبی دارد می‌تواند راحت‌تر از فردی که دارای اخلاق نادرست است به زندگی مشترک برسد.

وی خاطرنشان کرد: جوانان کنونی جامعه باید از شیوه ازدواج ائمه اطهار(ع) الگوبرداری کنند، زیرا آن‌ها با توان مالی کم از خانواده‌های هم ردیف خود خواستگاری کرده و توانسته تا پایان عمر زندگی موفقی داشته باشند.

فرحزاد ایمان و اخلاق را عوامل اصلی زندگی مستحکم برشمرد و ادامه داد: آسان‌ترین ازدواج بهترین ازدواج است، برخی از خانواده‌ها علاوه بر اینکه درآمد چند ساله خود را برای ازدواج هزینه می‌کنند از افراد مختلف نیز برای تامین هزینه‌ها قرض می‌گیرند.

کارشناس مسائل دینی در پایان بر مشارکت مسئولان و نهادهای دولتی برای ایجاد بسترهای ازدواج آسان تاکید کرد و افزود: انسان با توکل و توسل می‌تواند به ازدواج موفق برسد، زیرا خداوند نیازهای امری را که واجب کرده است را فراهم می‌سازد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز