به مناسبت شهادت پنجمین پیشوای شیعیان

ویژه نامه باقرالعلوم علیه السلام منتشر شد

۱۳۹۴/۰۶/۳۰ - ۱۰:۲۴:۵۲
کد خبر: ۳۲۱۲۳۹
ویژه نامه باقرالعلوم علیه السلام منتشر شد
به مناسبت شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت امام محمد باقر علیه السلام، ویژه نامه باقرالعلوم(ع) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، به مناسبت شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام محمد باقر علیه السلام، ویژه نامه «باقرالعلوم» در پایگاه اطلاع رسانی بلاغ ( www.balagh.ir) منتشر شد.

مقالات مناسبتی و سخنرانی‌های مرتبط در خصوص زندگانی و شخصیت والامقام این امام همام از بخش‌های ابتدایی این ویژه‌نامه می باشد.

از دیگر عناوین ویژه‌نامه «باقرالعلوم» می‌توان به اشعار و پیامک‌های مذهبی و همچنین چهل حدیث گهربار از امام محمد بن علی علیه السلام اشاره کرد.

لینک نرم‌ افزارهای مرتبط با سیره و زندگانی امام پنجم شیعیان نیز در بخش پایانی این ویژه‌نامه ارائه شده است.

در بخشی از مقاله "زندگی اجتماعی امام باقر علیه السلام" می خوانیم:

"گروهی نزد امام باقر (علیه السّلام) شرفیاب شدند و به خانه آن حضرت وارد گشتند.اتفاقا یکی از فرزندان خردسال امام باقر (علیه السّلام) مریض بود و آنان آثار غم و اندوه فراوانی را در آن حضرت مشاهده کردند.امام باقر از مریضی فرزند به گونه‏ ای نگران و ناراحت بود که آرامش نداشت.آن گروه با مشاهده این وضع با خود گفتند که اگر این کودک طوری بشود (بمیرد) ممکن است امام باقر (علیه السّلام) چنان ناراحت و غمگین شود و از خود عکس العملهایی نشان دهد که ما از ایشان انتظار نداشته باشیم.

در همین اندیشه بودند که ناگهان صدای شیون شنیده شد و دانستند که کودک جان سپرده و اطرافیان بر او می‏ گریند، اما همچنان از وضع امام باقر (علیه السّلام) بی خبر بودند که ایشان با صورتی گشاده بر آنان وارد شد، بر خلاف آنچه قبلا از آن حضرت مشاهده کرده بودند.

میهمانان گفتند: وقتی که ما وارد شدیم و حال مضطرب شما را دیدیم، ما نیز نگران وضع و حال شما شدیم!

امام (علیه السّلام) فرمود: ما دوست داریم که عزیزانمان سالم و بی رنج و درد باشند، ولی زمانی که امر الهی سر رسید و تقدیر خداوندی محقق شد، خواست خداوند را می ‏پذیریم و در برابر مشیت او تسلیم و راضی هستیم. "

برای مشاهده و استفاده از ویژه نامه «باقرالعلوم» به لینک زیر مراجعه کنید.

http://www.balagh.ir/content/4505

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز