معافیت مالی شهرک صنعتی الغدیر قم نمونه ای از تدبیر دولت برای توسعه صنعتی استان

۱۳۹۴/۰۷/۱۳ - ۱۴:۱۷:۰۸
کد خبر: ۳۲۶۴۹۶
معافیت مالی شهرک صنعتی الغدیر قم نمونه ای از تدبیر دولت برای توسعه صنعتی استان
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم، اعلام معافیت مالیاتی شهرک صنعتی نمونه دو هزار هکتاری الغدیر این استان را نمونه ایی از تدبیر دولت برای توسعه صنعتی قم عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، امیر طیبی نژاد ، قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر را اقدامی مفید ارزیابی کرد و با اعلام این خبر اظهار داشت: براساس قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر کلیه شهر کها نواحی صنعتی از معافیت مالیاتی برخوردار می شوند ولی برخی از شهرکهای صنعتی که در محدوده تهران قرار می گیرند از این معافیت محروم بودند.

وی افزود: با پیگیریهای فراوان و طبق آیین نامه که به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت کشور به تصویب هیات وزیران رسید در نهایت استان قم از شعاع 120 کیلومتری تهران مستثنی شده و سرمایه گذاران جدید مشمول معافیت مالیاتی مطابق ماده 31 قانون فوق شدند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قم بیان داشت: با تصویب و اجرایی شدن این قانون فرصت مناسبی برای کارآفرینان، سرمایه گذران و واحدهای تولیدی و صنعتی استان قم بوجود آمده که می تواند نقش بسزایی در توسعه صنعتی قم ایفا کند، لذا از کلیه متقاضیان و علاقمندان دعوت می کنیم فرصت بدست آمده را مغتنم شمرده و از آن کمال استفاده را ببرند.

وی با مهم ارزیابی کردن این اقدام دولت گفت: نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت بر این است که توسعه صنعتی و رونق اقتصادی استانهای همجوار پایتخت نباید تحت شعاع محدویت های اعلامی برای تهران قرارگیرد.

طیبی نژاد اضافه کرد: تا قبل از آیین نامه دولت همه شهرکها و نواحی صنعتی قم به غیر از شهرک صنعتی نمونه کشوری دوهزارهکتاری الغدیر مشمول این معافیت می شدند که از این به بعد این شهرک صنعتی نیز از معافیت برخوردار خواهد شد.

وی در پایان یادآوری شد: براساس قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، این معافیت ها برای واحدهای مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی قم که از ابتدای سال 96 پروانه بهره برداری بگیرند قابل احتساب می باشد و متقاضیان می توانند برای برخورداری از این مشوق از همین امروز نسبت به استقرار در شهرک صنعتی اقدام نمایند.

استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، قنوات، سلفچگان، محمود آباد، چاپ و نشر، الغدیر نمونه کشوری و آی سی تی و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

شهرک صنعتی الغدیر نمونه کشوری در زمینی به مساحت دو هزار هکتار در کیلومتر 45 جاده قدیم قم - تهران احداث شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز