معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم مطرح کرد

حصول انرژی از پسماندهای شهری در دستور کار شهرداری قم

۱۳۹۴/۱۱/۰۴ - ۱۰:۰۸:۵۰
کد خبر: ۳۶۴۷۹۵
حصول انرژی از پسماندهای شهری در دستور کار شهرداری قم
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم یکی از مهم‌ترین از برنامه شهرداری را حصول انرژی از پسماندهای شهری دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید امیر سامع با اشاره به وضعیت جمع‌آوری و دفع پسماندهای عادی در شهر قم اظهار کرد: با توجه به اینکه دفع و دفن برخی پسماندهای شهری مشکلات زیست‌ محیطی ایجاد می‌کند شهرداری درصدد اجرای طرح‌هایی برای رفع این مشکل است.

وی با بیان اینکه استفاده از مواد آلی موجود در پسماندها به‌عنوان کودهای کمپوست ازجمله طرح‌های شهرداری در این زمینه است خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در آینده طرح‌های متنوعی در بخش دفع و بازیافت پسماندها در سطح شهر اجرایی می‌شود.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم به فعالیت کارخانه‌های دفع زباله زیرمجموعه شهرداری اشاره کرد و افزود: امکان دفع و دفن برخی زباله‌ها در این کارخانه‌ها وجود ندارد که برای این امر طرح‌هایی ارائه‌شده که از آن جمله استفاده از دستگاه‌های زباله‌سوز است.

وی لزوم عدم دفن زباله‌های آلی و غیر جاذب در محیط‌زیست را یادآور شد و گفت: طرح راه‌اندازی دستگاه زباله‌سوز و حصول انرژی از زباله‌های شهری، در دستور کار شهرداری قرار دارد.

سامع ادامه داد: درصدد هستیم تا این طرح را به‌زودی با همکاری بخش خصوصی راه‌اندازی کرده تا گام اساسی و مهمی در راستای جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست برداریم.

وی تصریح کرد: این طرح علاوه بر جلوگیری از آلودگی زیست‌محیطی، بخشی از انرژی موردنیاز را تأمین کرده و صرفه اقتصادی بسیار خوبی برای سرمایه‌گذار خواهد داشت.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با اشاره به فعالیت کارخانه جداسازی زباله‌ها در شهر قم اظهار کرد: این کارخانه در حال حاضر در شهر قم فعال است و جداسازی زباله‌های بازیافتی را انجام می‌دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز