نخستین سمینار «محراب مسافر» در قم برگزار شد

۱۳۹۴/۱۱/۲۹ - ۱۵:۱۳:۲۴
کد خبر: ۳۷۴۹۸۸
نخستین سمینار «محراب مسافر» در قم برگزار شد
نخستین سمینار محراب مسافر به منظور تجلیل از متولیان نمازخانه‌های برتر مجتمع‌های گردشگری و تجلیل از خادمان زائرین اربعین حسینی، با و سخنرانی حضور و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، نخستین سمینار محراب مسافر امروز به منظور تجلیل از متولیان نمازخانه‌های برتر مجتمع‌های گردشگری استان قم و تجلیل از خادمان زائرین اربعین حسینی به دلیل خدمات شایسته ای که در ایام اربعین داشتند، در مجتمع گردشگری شهر آفتاب قم برگزار شد.

اولین سمینار «محراب مسافر» به همت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم و با همکاری انجمن صنفی مجتمع‌های گردشگری و واحدهای پذیرایی بین‌راهی استان قم و با مشارکت ستاد اقامه نماز استان قم، مرکز بهداشت، اداره اوقاف و امور خیریه استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا وسیما، شهرداری، استانداری، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل حمل و نقل پایانه های استان قم برگزار شد.

در این سمینار، کلاس های آموزشی در خصوص بیمه، بهداشت، بازاریابی و ... ویژه مدعوین برگزار شد، همچنین نماز ظهر به اقامت حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد.

بعد از نماز ظهر، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در ادامه سمینار به موضوع احداث نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین راهی پرداخت.

در سمینار محراب مسافر، 3 واحد نمازخانه برتر در مجتمع های مهتاب و زیتون و ماهان تندیس مورد تجلیل قرار گرفتند.

در بخش تجلیل از خادمین زائرین اربعین حسینی، مجمتع مارال ستاره واقع در جاده قم-کاشان و همچنین مجتمع خدماتی خرم واقع در جاده اراک مورد تجلیل قرار گرفتند، همچنین مجموعه پذیرایی آرتا در بخش استانداردسازی مورد تجلیل قرار گرفت.

در مراسم تجلیل از نمازخانه های برتر و خادمین زائرین اربعین حسینی، تابلوهایی با نقش المان «محراب» به صورت الگو در محل برگزاری سمینار محراب مسافر تأسیس شده است تا این المان در سایر واحدهای گردشگری مورد استفاده قرار بگیرد.

در ادامه سمینار، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد: نظارت بر نمازخانه و اصل کل حرکت، حرکت ارزشمندی است و باید از دست اندرکاران سمینار محراب مسافر تجلیل کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهار داشت: قم باید به گونه ای باشد که در هر مسأله ای نمونه باشد و دیگر شهرها از قم الگو بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به اهمیت و جایگاه قم یادآور شد: خدمت به قم، خدمت به خانه اهل بیت (ع) و خدمت فرهنگی است؛ نگاه سیاسی و اقتصادی در نماز نیست و ما می توانیم خدمات تأثیرگذاری در برگزاری نماز داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز