معاون خدمات شهری شهرداری قم خبر داد

اهدای ۳۰ هزار اصله نهال به مردم قم/ توسعه ۱۸۵ هکتاری فضای سبز

۱۳۹۴/۱۲/۱۷ - ۱۳:۰۸:۵۰
کد خبر: ۳۸۱۸۷۶
اهدای ۳۰ هزار اصله نهال به مردم قم/ توسعه ۱۸۵ هکتاری فضای سبز
معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: مردم در سه روز اخیر استقبال خوبی از برنامه اهدای نهال داشته‌اند به نحوی که طی این مدت بیش از 30 هزار اصله نهال به مردم اهدا شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید امیر سامع امروز در مراسم گرامیداشت هفته درختکاری و آغاز عملیات اجرایی توسعه 185 هکتاری فضای سبز جنگلی قم، با اشاره به اهمیت بحث درخت و فضای سبز اظهار کرد: بحث درخت ریشه در تعالیم عبادی و دینی ما دارد.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با این هفته برنامه‌های متنوعی در راستای توسعه درختکاری و فضای سبز در سطح شهر قم صورت گرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم از اهدای نهال در سطح شهر و مدارس بین مردم خبر داد و افزود: در ایستگاه‌های بازیافت سطح مناطق شهر و همچنین در هر منطقه دو ایستگاه ویژه اهدای نهال در نظر گرفته شده که در ایستگاه‌های بازیافت در ازای تحویل پسماند، نهال به مردم اهدا می‌شود.

وی با اشاره به استقبال پرشور مردم از برنامه‌های هفته درختکاری گفت: در این هفته شاهد استقبال شدید مردم از برنامه اهدای نهال بودیم به نحوی که طی سه روز گذشته بیش از 30 هزار اصله درخت به مردم اهدا شده است.

سامع به آموزش درختکاری به مردم همزمان با اهدای نهال اشاره کرد و گفت: سعی شده از گونه‌هایی استفاده شود که مورد اقبال و توجه مردم باشد.

وی ساماندهی باغچه‌های شهری در ماه‌های اخیر در سطح شهر را مورد توجه قرار داد و افزود: در ماه‌های اخیر اقدامات قابل توجهی در راستای ساماندهی باغچه‌های شهری از نظر عمرانی و کاشت درخت صورت گرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: در همین راستا تاکنون 70 هزار اصله درخت در باغچه‌های سطح مناطق و معابر شهر کاشته شده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی توسعه 185 هکتاری فضای سبز جنگلی شهر قم تصریح کرد: شهرداری نیازمند همکاری و همراهی مردم و همه مسئولان استان در توسعه برنامه‌های درختکاری و فضای سبز است.

سامع ضرورت احترام به درخت و نگهداری از فضای سبز در شهر را یادآور شد و افزود: برنامه‌هایی داریم تا احترام درخت و موضوع درخت به عنوان عنصری مقدس که بعد از انسان با حرمت‌ترین عنصر در فضای شهر است مورد توجه قرار گیرد.

وی لزوم انس با درخت و رعایت قانون در برابر این عنصر مهم و حیاتی شهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: حرمت درخت در قانون دیده شده و قطع و جابجایی درخت باید با سیر مسیر قانونی باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به توجه ویژه شهردار به توسعه فضای سبز شهری اظهار کرد: تاکنون همه‌گونه همراهی و همکاری در زمینه برنامه‌های درختکاری و توسعه فضای سبز توسط شهردار صورت گرفته که قابل تقدیر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز