دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی و گردشگری در قم برپا شد

۱۳۹۴/۱۲/۱۸ - ۱۰:۵۰:۴۸
کد خبر: ۳۸۲۲۰۶
دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی و گردشگری در قم برپا شد
دومین نمایشگاه صنایع دستی، گردشگری، توانمندی های روستایی و سوغات از سراسر کشور عصر دوشنبه در محل دائمی نمایشگاه های استان قم برپا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، در حاشیه این مراسم  با بیان اینکه معرفی صنایع دستی و سوغات استان های مختلف و ظرفیت های گردشگری هدف برپایی این نمایشگاه است، افزود: این نمایشگاه در بخش های مختلف صنایع دستی گردشگری، توانمندی های روستایی و سوغات با شرکت هنرمندانی از سراسرکشور از جمله اصفهان، مرکزی، فارس، زنجان، خراسان رضوی، تهران و البرز تا 21 اسفندماه دایر است.

عیسی رضایی، با اشاره به 59 غرفه اختصاص یافته به هنرمندان صنایع دستی کشور در این نمایشگاه ادامه داد: از این تعداد حدود 35 غرفه به معرفی صنایع دستی استان قم در 30 رشته از جمله منبت، خاتم کاری، خرمهره، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک، چرم، کار روی شیشه، سرمه دوزی، لباس های سنتی و سایر هنرها را به نمایش گذاشته اند.

به گفته وی؛ در طبقه بالای این نمایشگاه که در اختیار بخش های تابعه استان و روستاها قرار گرفته است تولیدات صنایع دستی و سوغات در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، با بیان اینکه 15غرفه این نمایشگاه به معرفی ظرفیت های گردشگری و معرفی خدمات مجتمع های پذیرایی و بین راهی اختصاص یافته است، گفت: همچنین دفاتر خدمات مسافرتی قم نیز با نمایش جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی قم به معرفی جاذبه های قم پرداخته اند.

رضایی ادامه داد: در بخش سوغات این نمایشگاه، 18 غرفه به معرفی سوغات سایر استان ها از جمله عسل اردبیل، پسته رفسنجان، نان برنجی کرمانشاه و سایر محصولات اختصاص یافته است که در کنار آن پخت زنده سوهان قم و پخت نان سنتی نیز اجرا می شود.

علاقه مندان می توانند از ساعت 16 الی 22 با حضور در محل دائمی نمایشگاه های استان قم واقع در انتهای بلوار امام موسی صدر(خاکفرج) از دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی و گردشگری بازدید کنند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز