آیت‌الله نوری‌همدانی:

انقلاب اسلامی ادامه راه ائمه اطهار(ع) است

۱۳۹۵/۰۲/۰۵ - ۱۴:۴۲:۵۳
کد خبر: ۳۹۶۴۴۷
انقلاب اسلامی ادامه راه ائمه اطهار(ع) است
یکی از مراجع تقلید گفت: همه باید این نظام را ادامه راه پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بدانیم، زیرا در پایان نیز به قیام حضرت مهدی(عج) متصل می‌شود، بنابراین باید با این دید به انقلاب نگریست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار خواهران طلبه استان همدان با اشاره به اهمیت طلبگی اظهار کرد: طلبگی شغل یادگیری علوم قرآنی و اهل بیت(ع) بوده و از شریف‌ترین شغل‌ها است، بنابراین قدردان خدا هستیم که توانستیم در این شغل به خدمت‌رسانی بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند، خداوند طالبان علم را دوست دارد، طالب علم با فضیلت‌تر از کسی است که روزها سرگرم جهاد بوده و شب‌ها به عبادت می‌پردازد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اخلاص در امور مختلف گفت: هر کاری با اخلاص توأم باشد، برکت پیدا می‌کند و اگر با اخلاص نباشد به نتیجه لازم نمی‌رسد، نخستین وظیفه اخلاص در عمل است.

نوری همدانی تاکید کرد: انسان‌ها باید همت بلند، اراده و جدیت داشته باشند، کسانی که همت بلند ندارند، بی‌اراده و متزلزل هستند و هرگز نمی‌توانند در کار خود موفق شوند.

وی با بیان اینکه از ابتدا به سواد کم اکتفا نکنید، تصریح کرد: با جدیت، اراده قاطع و همت درس بخوانید، طلب علم راه ساده‌ای نیست و باید به چراغی در نقاط مختلف تبدیل شوید، انسان با همت بلند، جدیت و اراده می‌تواند پیشرفت کند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: طلاب باید ادبیات عرب، صرف و نحو را کامل آموخته باشند، هر آنچه آموختید به جامعه عرضه کنید تا جامعه بهره‌برداری کند.

نوری همدانی با بیان اینکه تمام اوقات خود را با برنامه تنظیم کنید، ادامه داد: در گذشته راه‌های کسب علم و دانش روی بانوان بسته بود، بنابراین بانوان راه پیشرفتی نداشتند، اکنون انتظار داریم حاصل معلومات شما را به صورت کتاب مشاهده کنیم.

وی افزود: در گذشته نگرش منفی نسبت به بانوان وجود داشت، لذا باید آن را از چهره تاریخ بزداییم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه علم، تقوا و جهاد دارای ارزش و اهمیت است، گفت: از نظر قرآن و فرهنگ اسلامی بانوان جایگاه والایی دارند و زنانی تربیت شدند تا چهره واقعی زن را به دنیا نشان دهند.

نوری همدانی خاطرنشان کرد: حوزه و حوزویان باید انقلابی باشند و انقلابی بمانند، عموم مردم باید از شما بیاموزند تاریخ انقلاب، ثمرات و ارزش‌های انقلاب چه بوده و انقلاب چه خدمتی انجام داده است.

وی با اشاره به جایگاه و شخصیت بانوان در جامعه تصریح کرد: اگر بانوان تقوا و ایمان داشته باشند، در کانون خانواده فرزندان با ایمان تحویل جامعه داده می‌شود، به همین دلیل آنها فرزندان نیکویی را تربیت می‌کنند.

این مرجع تقلید ادامه داد: بانوان همواره در جبهه حضور داشتند، فرزندان همین مادران به جبهه‌ها اعزام می‌شوند، از این نظر حق بزرگی به انقلاب دارند و باید فرهنگ انقلابی در حوزه‌ها برقرار باشد.

نوری‌همدانی اضافه کرد: باید معنویت قوی داشته باشیم تا مرتکب گناه نشویم، معنویت سبب می‌شود علم ما برکت پیدا کند.

وی با اشاره به اهمیت ولایتمداری گفت: همه باید این نظام را ادامه راه پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بدانیم، زیرا در پایان نیز به قیام حضرت مهدی(عج) متصل می‌شود، بنابراین باید با این دید به انقلاب نگریست.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: طلاب باید خود را سرباز امام زمان(عج) بدانند، بنابراین باید در خدمت قرار گیرند و انتظار ظهور را تحقق بخشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز