رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس مطرح کرد

ضرورت تنقیح و تکمیل قوانین مرتبط با فقر و بیکاری

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۱۳:۳۶:۱۵
کد خبر: ۳۹۶۹۰۷
ضرورت تنقیح و تکمیل قوانین مرتبط با فقر و بیکاری
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با اشاره به ضرورت تنقیح و تکمیل قوانین مرتبط با فقر، بیکاری، ازدواج‌ و طلاق گفت: مجلس در زمینه این مسائل باید تقنین کارآمد و جامع ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در نشست شورای پژوهش مرکز تحقیقات اسلامی مجلس اظهار کرد: مراکز تحقیقاتی از جمله مرکز تحقیقات اسلامی مجلس باید آسیب‌های موجود در قوانین ناظر به حوزه‌های اجتماعی را شناسایی و مطالعات نسبت به آنها را به انجام برساند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مجلس شورای اسلامی باید با تکیه بر دو مرکز پژوهشی خود و ظرفیت‌های حقوقی و فقهی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، تقنین متناسب، کارآمد و جامع را به انجام رسانند.

مبلغی همچنین با اشاره به جایگاه مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و نقش آن در فرآیند قانونگذاری گفت: موضوع نشست‌ها، کارگاه‌های آموزشی و فعالیت‌های پژوهشی ما باید از پختگی، قابلیت و محتوای لازم برخوردار باشد و داشته‌ها و داده‌‌های ارائه شده در این برنامه‌ها نیز باید در سطح معقول بوده و منتج به رفع مشکلات کلان و اساسی به ویژه در بعد قانونگذاری شود.

وی از موضوع فقر به عنوان یک موضوع اساسی و کلان جامعه یاد کرد و ادامه داد: در این زمینه باید دیدگاه و حساسیت اسلام نسبت به فقر و کار را مورد بحث، قوانین موجود در این زمینه را آسیب شناسی و با شناسایی خلأ‌های موجود، پیشنهادهای لازم را ارائه دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز