دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد عنوان کرد

ارتباط دائمی ائمه مساجد و روحانیون با مشاوران خبره

۱۳۹۵/۰۲/۲۵ - ۱۱:۱۴:۱۹
کد خبر: ۴۰۴۷۱۶
ارتباط دائمی ائمه مساجد و روحانیون با مشاوران خبره
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد از ارتباط دائمی ائمه مساجد و روحانیون با مشاوران خبره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی در جمع ائمه جماعات کانون‌های فرهنگی منتخب کشور در مجتمع یاوران مهدی قم اظهار کرد: برگزاری این دوره‌ها فرصتی است تا با آگاهی از مسائل روز و دانش‌افزایی به پاسخگویی بهتر بپردازیم و روحانیت نیز همواره در حال تحصیل و علم‌آموزی هستند و این دوره‌ها بخشی از همان تحصیل دائم است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد افزود: نهاد کانون‌های فرنگی پس از توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، به درخت تناوری تبدیل شده است که از شهرک غرب تهران تا گیلان غرب، از شمال کشور تا جنوب آن، عهده‌دار مسائل فرهنگی در مساجد است.

وی خاطرنشان کرد: برای ارتقاء هر چه بهتر این کانون‌ها که با مدیریت امامان جماعت هدایت می‌شوند، هر هفته 450 نفر از ائمه جماعات و مدیران کانون‌ها در جوار مسجد مقدس جمکران حاضر می‌شوند تا با بهره‌مندی از محضر اساتید، کسب دانش کنند.

ارباب‌سلیمانی با اشاره به شرایط روز ایران و جهان تصریح کرد: اگر بخواهیم در سایه بحران‌های امروز جهان، به توفیقی دست پیدا کنیم، باید به بحران‌های اخلاقی توجه کنیم و اجازه ندهیم که این بحران‌ها به جامعه ما آسیبی وارد کند، برخی از کشورها به دیگر کشورها حمله می‌کنند و علت آن را رسیدن به منافع خود ذکر می‌کنند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: به جای اینکه منافع انسانیت و بشریت و عدالت را در نظر بگیرند، به دنبال منافع خود هستند و ساده‌ترین دستورات ادیان الهی را زیر پا گذاشته‌اند. یکی از ساده‌ترین دستوراتی که در ادیان الهی روی آن تاکید شده است، پسندیدن هر چیزی است که انسان برای خود می‌پسندد و در سایه غفلت از این مسئله، همه جنایت‌ها و تجاوزها و بی‌عدالتی‌ها شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در تورات و اناجیل اربعه موجود امروز که دچار تحریفاتی هم هستند، بر این اصل اخلاقی تاکید شده است و اسلام نیز یکی از شروط تواضع را همین نکته مطرح کرده است و سرچشمه بسیاری از مشکلاتی که گریبان بشر را گرفته است، غفلت از همین اصل آغاز می‌شود.

ارباب‌سلیمانی با اشاره به توجه امام راحل به مباحث اخلاقی اظهار کرد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی از نخستین روزهای حرکت اصلاحی خودشان، بر اصول اخلاقی و تربیت شاگردانشان تاکید می‌کردند و بسیاری از کسانی که به ایشان پیوستند، به همین مشی اخلاقی ایشان بر می‌گردد.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به چند نمونه از مشی اخلاقی امام راحل اشاره کرد و گفت: امام عظیم‌الشان پس از رسیدن به اجتهاد، تا چند سال در درس آیت‌الله بروجردی شرکت می‌کردند زیرا نمی‌خواستند شأن و تمرکز حوزه شکسته شود.

وی به رویه کاری امام راحل اشاره کرد و گفت: ایشان سر ساعت و منظم هر روز در محلی که برای کار روزانه در نظر گرفته بودند حاضر می‌شدند و به مطالعه یا پاسخگویی به نامه‌ها و استفتائات می‌پرداختند و این نظم تنها یک بار و آن هم برای یک ملاقات مهم با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر هم خورد.

ارباب‌سلیمانی به رویه درسی امام راحل نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان هیچ گاه درس خود را به تأخیر نینداخت جز موردی که ناخواسته غیبت شخصی را شنیده بودند و مریض شدند و 15 روز درسشان تعطیل شد و جز آن درسشان سر موقع برگزار شد.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مسجد به دیدار خود در جوانی با امام راحل اشاره کرد و گفت: امام در آن دیدار به ما گفتند که قبل از اینکه به فکر ارشاد دیگران باشید خودتان را اصلاح کنید و اگر امروز کسی به فکر اقدام و عمل است باید به این توصیه عمل کند. مساجد ما تنها در هنگامی می‌توانند تاثیر مثبت در جوانان داشته باشند که ائمه مساجد خود را اصلاح کرده باشند.

وی بر لزوم ارتباط دائمی ائمه مساجد و روحانیون با مشاوران خبره تاکید کرد و ادامه داد: اگر از اهل فن راهنمایی نگیریم ممکن است در مسائل پیش رو، دچار انحراف شویم و اگر چه خود روحانی هستیم اما نیاز به کمک کارشناسان متبحر داریم و باید از آنها استفاده کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز