مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم خبر داد

۱۶۲۵ کودک بی‌سرپرست در قم نیازمند حمایت/‌جمع‌آوری ۴۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل مشارکت‌های مردمی

۱۳۹۵/۰۳/۱۷ - ۱۰:۰۴:۳۵
کد خبر: ۴۱۳۷۰۵
۱۶۲۵ کودک بی‌سرپرست در قم نیازمند حمایت/‌جمع‌آوری ۴۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل مشارکت‌های مردمی
مدیر‌کل کمیته امداد قم گقت: در حال حاضر ۲۰۰۱ یتیم زیر ۱۸ سال داریم که توسط ۱۷ هزار و ۵۷۴ حامی از آن‌ها حمایت می‌شود اما در شرایط فعلی ۲۵ یتیم فاقد حامی و ۱۶۰۰ نفر از یتیمان نیازمند حمایت خیران هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عبدالله جلالی در نشست خبری که در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان در سالن جلسات کمیته امداد قم برگزار شد، با اشاره اینکه اطعام و افطاری فقرا و ایتام از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد است، اظهار داشت: برای عملیاتی‌کردن این کار ارزشی، 4 روش شامل توزیع بن کالا، تهیه سبد کالا، گسترانیدن سفره‌های افطار در مساجد، اماکن عمومی و تالارها و توزیع غذاهای طبخ پیش بینی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم افزود: هدف از این برنامه‌ها تحت پوشش قرار گرفتن تمام خانواده‌ها است از همین رو برای این کار به همه 21600 خانواده‌ تحت حمایت سرانه صد هزار تومان و به سه نفر به بالاتر 150 هزار تومان بن اختصاص می‌یابد.

جلالی با بیان اینکه مقرر شده برای 40 درصد از خانواده‌های تحت حمایت در دهه اول ماه مبارک رمضان بن کالا و سبد کالا توزیع شود تصریح کرد: پیش‌بینی تأمین اطعام و افطاری طعام خانواده‌ها حداقل 25 میلیارد ریال است که امید است توسط خیران تأمین شود.

وی بیان کرد: برای جمع‌آوری کمک به فقرا و ایتام مانند ایجاد پایگاه‌هایی در مساجد، ادارات و کارکنان دولت، خیران، ایجاد پایگاه در جوار حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران و توزیع کیسه‌هایی با نام «همیار مولا» تعریف شده که به کمک خیران انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم با بیان اینکه در ماه رمضان سال گذشته برای اطعام و افطاری فقرا مبلغ 9 میلیارد و 600 میلیون ریال توسط خیران اهدا شد گفت: کمک‌های قبل از ماه مبارک رمضان امسال نوید بخش کمک‌های خوبی در این زمینه است.

جلالی با بیان اینکه طرح اکرام ایتام را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان برشمرد و گفت: هدف از این طرح حامی یابی برای ایتام زیر 18 سال است که هر یک از خیران و نیکوکاران می‌توانند با سرانه ماهیانه 300 هزار ریال حمایت خود را از یک یا چند یتیم داشته باشند.

وی با بیاان اینکه عمده حامی یابی در ماه مبارک رمضان روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان است که طبق روال گذشته در میدان آستانه، برگزار می‌شود، افزود: در حال حاضر 2001 یتیم زیر 18 سال داریم که توسط 17 هزار و 574 حامی از آنها حمایت می‌شود اما در شرایط فعلی 25 یتیم فاقد حامی و 1600 نفر از یتیمان هستند که مهلت حمایت حامیان به اتمام رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم با تأکید بر اینکه هر حامی، حامی یابی برای یک یتیم انجام دهد، گفت: طرح محسنین امسال صرفاً برای فرزندان زیر 18 سال غیر یتیم اجرا می‌شود چرا که این افراد مشکلات عدیده‌ای دارند و آمارشان نیز به مراتب از ایتام بالاتر است این کار با توان مضاعفی دنبال می‌شود که برای تمام فرزندان غیر یتیم نیز حامی یابی کنیم.

وی یکی دیگر از طرح‌ها را حامی یابی برای خانواده‌های تحت حمایت که دارای بیماران صعب العلاج هستند، طرح شفا بیان کرد و گفت: در حال حاضر 290 بیمار صعب العلاج داریم که باید حامی یابی شوند و 1064 بیمار صعب العلاج داریم که 290 نفر از این تعداد فاقد حامی هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم خاطر‌نشان کرد: سرانه طرح مذکور 30 هزار تومان است علت اینکه تمام طرح‌ها را با حداقل پایه منظور می‌کنیم این است که همه افراد جامعه بتوانند در این طرح شرکت کنند و کسی که توان مالی پایین‌تری دارد با حداقل یک یتیم و کسی که توان مالی بیشتری دارد چند یتیم را تحت حمایت قرار دهد.

جلالی با اعلام اینکه طرح دیگر طرح مفتاح الجنه مجالست، همنشینی با فقرا و ایتام توسط مسئولان است روزانه 10-20 خانوار را در ماه مبارک رمضان پوشش می‌دهیم، افزود: ایجاد غرفه و بازارچه عرضه محصولات تولیدی خانواده‌های تحت حمایت یکی دیگر از طرح‌ها است که در نیمه دوم ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم استان قم در 2 ماهه امسال مجموعاً 18 میلیارد و 125 میلیون و 332 هزار ریال صدقه ریال پرداخت کرده‌اند، گفت: این مبلغ نشان دهنده آن است که مردم روزانه بالغ بر 30 میلیون تومان صدقه را وراریز به صندوق‌های کمیته امداد می‌کنند که این میزان 8 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم بیان کرد: مجموع کمک‌های جمع آوری شده دو ماهه اول سال جاری 41 میلیارد و 600 میلیون ریال است که به همه سرفصلهای مشارکت‌های مردمی اختصاص می‌یابد که مجموعاً نسبت به سال قبل 43 درصد رشد داشته است و این امر نشان از اعتماد مردم و توجه آنان به کمک به فقرا و ایتام است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز