آیت‌الله فاضل لنکرانی:

هدف داعش ریشه‌کن کردن اسلام است

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۱۳:۳۵:۲۰
کد خبر: ۴۱۷۹۶۳
هدف داعش ریشه‌کن کردن اسلام است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: داعش دولتی را تشکیل داده است که ریشه‌کن کردن اسلام را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله محمد جواد فاضل‌لنکرانی در دیدار جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه قم با اشاره به احکام اسلام اظهار کرد: یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، پیاده شدن احکام اسلامی در این کشور است، یکی از احکام مهم در اسلام این مسئله است که مسلمانان نسبت به دیگر مسلمانان و حتی مظلومان غیرمسلمان هم بی‌تفاوت نباشند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: در روایات آمده است که اگر فریاد مظلومی به گوش مسلمانی برسد و او به این فریاد ترتیب اثر ندهد، دیگر مسلمان نیست و این یکی از زوایای اسلام می‌باشد که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، امروز به میدان آمده است. اکنون دشمنان اصلی اسلام، مواجه خودشان را با اسلام به یک منطقه خاص اختصاص نداده‌اند.

وی افزود: امروز آمریکا از آن سوی دنیا برای عربستان، سلاح، مهمات و خلبان می‌فرستد تا به یمن حمله کند، اسرائیل هم گروهی به نام داعش را تشکیل داده و آن را به جان اسلام انداخته است. اگر دشمن روش مقابله‌اش با مسلمانان را تغییر داد، باید مثل آنها عمل کنیم و نمی‌توانیم بگوییم که وظیفه‌ای بر عهده ما نیست، اگر دشمن مرزهای جغرافیایی را تغییر داد، ما هم باید از این مرزها بگذریم.

آیت‌الله فاضل لنکرانی وظیفه دفاع از حرم اهل بیت(ع) را واجب دانست و تصریح کرد: دفاع از حرم چندین عنوان دارد که نخستین عنوان دفاع از اسلام است، داعش دولتی را تشکیل داده که هدف آن ریشه‌کن کردن اسلام است. دشمنی دشمنان اسلام با آن، اکنون به مراتب قوی‌تر از صدر اسلام است و این مسئله با هیچ زمانی قابل مقایسه نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: تردیدی نیست کسانی که در عراق و سوریه در مبارزه با گروه‌های تکفیری به شهادت می‌رسند، از مجاهدین و رزمندگان راه خدا هستند که به آیات قرآن عمل کردند.

وی افزود: ما شیعیان نسبت به عتبات مقدسه و حرم اهل بیت(ع) حساسیت خاصی داریم و این اماکن هویت ما هستند. داعش در ابتدا آثار باستانی را از بین برد تا به همین بهانه در ادامه حرم‌های اهل بیت(ع) در کربلا و نجف را هم ویران کند. اعتاب مقدسه هویت شیعه است و همین مکان‌ها پایگاهی برای توحید است. برخی می‌خواهند این هویت ما را از بین ببرند و همین عنوان موجب می‌شود که یک انسان شیعه به وظیفه خود در قبال مبارزه با گروه‌های تکفیری عمل کند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به دشمنی گروه‌های تکفیری با ایران اظهار کرد: هر کسی که دستی در مسائل سیاسی و نظامی دارد، می‌داند که هدف اصلی این گروه‌های تکفیری ایران است و اگر مدافعان حرم در عراق و سوریه با این گروه‌ها نبرد نمی‌کردند، کشورمان وضعیت دیگری پیدا می‌کرد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب می‌فرمایند که داعش خطر اصلی نیست، بلکه خطر آنهایی هستند که داعش را به وجود آوردند و موسسان داعش کشورهایی همچون آمریکا و اسرائیل هستند. کسانی که هزاران کیلومتر می‌روند تا دشمن را از دین و خاک خودشان دور کنند، از شهدای والامقام هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: شهدای مدافع حرم از جنبه‌های دینی و ایمانی هم به مراتب عالیه رسیدند، اینکه انسان بداند به کجا برود تا برای دفاع از اسلام بجنگند، درجه بالایی است و خداوند به شهدای مدافع حرم، مرتبه‌ای عالی از شهادت را عطا کرده است.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به شهدای روحانی گفت: همانگونه که در ایام دفاع مقدس، روحانیت نسبت به دیگر اقشار بیشترین شهدا را در جنگ داد، امروز هم روحانیون در جریان دفاع از حرم پیشگام هستند و ما در میان شهدای مدافع حرم، 24 شهید روحانی داریم.

وی ادامه داد: به مدد مجاهدت‌های رزمندگان مدافع حرم، اکنون داعش در عراق و سوریه به ضعف کشیده است و این گروه در مسیر نابودی قرار دارد. اگر ایران در عراق و سوریه حضور پیدا نمی‌کرد، این دو کشور اسلامی به دست داعش می‌افتاد و حوزه باید به جریاناتی که در خارج از ایران اتفاق می‌افتد، توجه کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، حزب‌الله را یکی از نعمت‌های خداوند برای جامعه اسلامی دانست و افزود: اگر حزب الله نبود، صهیونیست‌ها خیلی از مناطق را اشغال می‌کردند. ما در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم حرکت مهمی انجام دادیم و هیأتی را برای دیدار با سید حسن نصرالله به لبنان فرستادیم و به او گفتیم که مراجع، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم همراه حزب الله هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز