آیت‌الله سبحانی تبیین کرد

معرفی حضرت خدیجه(س) و حضرت زهرا(س) به عنوان برترین الگوی زنان در قرآن کریم

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۱۱:۲۷:۰۵
کد خبر: ۴۱۸۳۱۷
معرفی حضرت خدیجه(س) و حضرت زهرا(س) به عنوان برترین الگوی زنان در قرآن کریم
یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه قرآن کریم زن فرعون و حضرت مریم را به عنوان زنان پاکدامن و الگو معرفی می‌کند، گفت: همچنین حضرت خدیجه(س) و فاطمه(س) در قرآن کریم به عنوان بالاترین الگو برای زنان معرفی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی در نهمین برنامه چشمه معرفت شبکه اول سیما رحلت حضرت خدیجه(س) را تسلیت گفت و اظهار کرد: در روایات آمده است که آسیه همسر فرعون، مریم مادر حضرت عیسی، حضرت خدیجه(س) همسر پیامبر اسلام و حضرت فاطمه زهرا(س) چهار زن برتر عالم هستند و دلیل این برتری نیز ایمان و ایثار ایشان است.

وی با اشاره به اینکه آسیه در کاخ فرعون بهترین زندگی را داشت بیان کرد: آسیه وقتی که به نادرست بودن اقدامات فرعون پی برد همه چیز خود را فدای ایمان کرد و فرعون که از این مسئله ناراحت شده بود وی را به دار آویخت.

این مرجع تقلید با بیان اینکه قرآن کریم از آسیه تمجید کرده است افزود: جایگاه حضرت مریم هم روشن است و ایشان مادر پیامبری اولوالعزم است.

وی با اشاره به جایگاه حضرت خدیجه بیان کرد: ایشان از روز ازدواج در کنار پیامبر بودند و نخستین زنی بودند که به اسلام ایمان آوردند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به سخن امام علی(ع) درباره حضرت خدیجه(س‌) خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه غیر از ایمان راستین، همه ثروت خود را در راه اسلام هزینه کرد.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام با حضور حضرت خدیجه(س) بی‌نیاز شد و توانست دین مبین اسلام را نشر دهد، افزود:‌ پیامبر گرامی اسلام و حضرت خدیجه سه سال در شعب ابیطالب زندگی کردند و در شرایط بسیار سختی بودند و بعد از پایان محاصره اقتصادی حضرت خدیجه رحلت فرمودند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام علاقه بسیار زیادی به حضرت خدیجه داشتند بیان کرد: در قرآن کریم بهترین و بدترین زنان الگوی جامعه معرفی شده‌اند و باید زنان جامعه ما از زنان برتر الگو بگیرند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم زن فرعون و حضرت مریم را به عنوان زنان پاکدامن و الگو معرفی می‌کند گفت: همچنین حضرت خدیجه(س) و فاطمه(س) در قرآن کریم به عنوان بالاترین الگو برای زنان معرفی شده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز