معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم:

فاز نخست مترو قم اواخر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۱۲:۴۹:۳۹
کد خبر: ۴۱۹۶۳۲
فاز نخست مترو قم اواخر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم از بهره‌برداری فاز یک خط A مترو قم در اواخر سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علیرضا قاری قرآن اظهار کرد: در پروژه مترو با توجه به بضاعتی که شهرداری قم دارد٬ اولویت اول را فاز نخست خط A از قلعه کامکار تا میدان مطهری قرار دادیم تا این مسیر را تکمیل کرده و در اختیار مردم قرار دهیم و پس از آن بر مسیرهای اولویت‌دار دیگر تمرکز کنیم.

وی با بیان اینکه تونل به صورت کامل حفر شده و عزم جدی برای احداث ایستگاه‌ها داریم افزود: کار ساخت ایستگاه شهید مطهری شروع شده و یک زمان‌بندی هشت ماهه برای آن در نظر گرفتیم که عزم محکمی برای پیگیری آن وجود دارد و تا یکی دو ماه آینده ایستگاه‌های دیگر به پیمانکاران ابلاغ خواهد شد.

معاون شهردار قم با اشاره به زمان‌بر بودن و هزینه‌بر بودن احداث ایستگاه‌های مترو گفت: ما در این مسیر 6 ایستگاه داریم که برای راه‌اندازی فاز اول باید همه این ایستگاه‌ها را در حد اسکلت احداث کنیم. در این 6 ایستگاه٬ دو یا سه ایستگاه را صددرصد تا مرحله نازک‌کاری تکمیل خواهیم کرد و بقیه هم به تدریج وارد مدار خواهد شد.

وی مرحله دیگر راه‌اندازی فاز یک خط A متروی قم را تأمین واگن‌ها دانست و ابراز کرد: برای خرید واگن‌ها هم توافقات خوبی انجام شده که در فاصله دو سال تست‌هایش انجام شده و به مدار خواهد رسید.

قاری قرآن با اشاره به تلاش شهرداری برای پوشش ریلی شمال شهر با خط مترو در قالب یک برنامه متراکم افزود: در افق انتهای سال 96 فاز نخست آماده بهره‌برداری خواهد شد و در ادامه مسیر هم فاز دوم خط A و خط B را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به تصمیم وزارت راه و شهرسازی مبنی بر احیای ایستگاه قطار داخل شهر قم گفت: قرار است خط A مترو از طریق ایستگاه A12 و با هزینه وزارت راه و شهرسازی به این ایستگاه متصل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز