مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:

طرح های راه سازی قم با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود

۱۳۹۵/۰۴/۰۷ - ۱۲:۲۶:۳۸
کد خبر: ۴۲۲۹۴۵
طرح های راه سازی قم با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: طرح های مهم راهسازی در این استان پس از مطالعات کارشناسی به خوبی مشخص و برای اجرا به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حسن صبوری در جلسه «هم اندیشی جهت جذب مشارکت بخش خصوصی در احداث طرح های حوزه حمل و نقل در استان قم» افزود: طرح های پیشنهادی در حوزه حمل و نقل استان با توجه به قرارگرفتن قم در شاهراه مواصلاتی، برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی جذاب خواهد بود. 

وی اضافه کرد: احداث راه آهن سریع السیر تهران ـ قم ـ اصفهان، ایجاد کمربند ریلی استان قم، احداث خطوط قم ـ قزوین و قم ـ گرمسار، اتصال راه آهن به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و احداث خط B متروی قم از جمله طرح های پیشنهادی در حوزه حمل و نقل ریلی است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: احداث پایانه های مسافری و باری مرکزی کشور، توسعه بندر خشک سلفچگان و تکمیل و توسعه فرودگاه قم از مهمترین طرح های زیرساختی در حوزه حمل و نقل در این استان است. 

وی طرح های پیشنهادی جاده ای را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از مهمترین این طرح ها، ایجاد کمربندی جدید شهر قم به طول 110 کیلومتر است که احداث آن با توجه به اشباع کمربندی فعلی و لزوم تسهیل در عبور و مرور و کاهش ترافیک و رفع نقاط حادثه خیز بسیار مهم است. 

صبوری با اشاره به طرح ارتقای محور قم ـ آوه به آزادراه، خاطرنشان کرد: این مسیر در غرب شهر قم نقش بسیار مهمی در ترافیک منطقه مرکزی کشور خواهد داشت که در حال حاضر به دلیل ظرفیت پایین و محدودیت های ترافیکی قابل استفاده به شکل مطلوب نیست. 

وی همچنین تصریح کرد: ارتقای محور قم ـ سلفچگان به آزادراه نیز با توجه به اینکه این مسیر بسیار پرتردد بوده و محل تلاقی محورهای ارتباطی استان های بزرگ و شهرهای پرجمعیت کشور و از مسیرهای راهبردی می باشد، طرح بسیار مهمی است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان بر ضرورت ارتقای محورهای قدیم قم ـ تهران، قم ـ کاشان و قم ـ نیزار تاکید و ابراز امیدواری کرد: با بهره مندی از فناوری های نوین در عرصه راه سازی و حضور موثر سرمایه گذاران، بتوانیم گام های مثبت و موثری برای توسعه حمل و نقل و راه های استان برداریم. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز