با پیگیری های بعمل آمده به انجام رسید؛

اختصاص زمین جهت احداث مرکز تحقیقات زیست محیطی در استان قم

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۱۲:۰۲:۱۵
کد خبر: ۴۲۶۷۰۴
اختصاص زمین جهت احداث مرکز تحقیقات زیست محیطی در استان قم
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از اختصاص زمینی به مساحت 40 هکتار برای احداث مرکز تحقیقات زیست محیطی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم قم، سید رحمان دانیالی در سخنانی اظهار داشت: مقابله با چالش ها و معضلات زیست محیطی در استان و در کشورمان، نیازمند برنامه ریزی اصولی و اقدامات پژوهش محور است تا هرچه بیشتر و بهتر بتوانیم از منابع موجود در جهت مدیریت و حفظ و حراست هوشمندانه از محیط زیست استفاده کنیم.

وی با اشاره به وجود برخی چالش های زیست محیطی در استان از جمله ریزگردها، تخریب زیستگاهها و نابودی گونه های گیاهی و جانوری، خاطرنشان کرد: وجود مرکز تحقیقات زیست محیطی در استان قم می تواند در جهت ارایه راهکارهای مناسب برای برطرف کردن این تهدیدات بسیار راهگشا باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در ادامه افزود: زمین مناسب برای احداث مرکز تحقیقات زیست محیطی استان به وسعت 40 هکتار در جاده قم ـ نیزار ابتدای جاده معدن ونارچ با حمایت استانداری و هماهنگی ادارات کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به این اداره کل اختصاص یافته است.

وی در پایان با بیان اینکه مرکز تحقیقات زیست محیطی استان در صورت تامین اعتبارات لازم احداث خواهد شد، تصریح کرد: در این مرکز آزمایشگاه های متعدد آب، خاک، هوا، ژنتیک و تنوع زیستی و ترکیبات آلی ساخته خواهد شد و مطالعات مرتبط با تغییرات آب و هوایی، خشکسالی و تالاب های استان انجام می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز