به همت مرکز بهداشت استان قم؛

۷.۵ تن مواد غذایی از سطح عرضه و مصرف خارج شد

۱۳۹۵/۰۴/۲۰ - ۱۱:۴۱:۱۶
کد خبر: ۴۲۹۰۱۴
۷.۵ تن مواد غذایی از سطح عرضه و مصرف خارج شد
به همت بازرسان مرکز بهداشت استان قم، 7.5 تن انواع مواد غذایی درطول ماه مبارک رمضان از سطح عرضه و مصرف خارج شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بازرسان مرکز بهداشت استان قم در ایام ماه مبارک رمضان با گسترش و تشدید نظارت های بهداشتی خود توانستند 5 هزار و 263 مورد بازرسی انجام داده و  بیش از 7 ونیم تن مواد غذایی از سطح عرضه و مصرف خارج کنند.

بنا بر این گزارش با آغاز ماه مبارک رمضان و تشدید نظارت های کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشتی، روزانه در قالب 6 اکیپ ویژه، بازرسی ها انجام و حدود 7 هزار و 628 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف و فاسد از سطح عرضه و مصرف خارج شد که از این میزان 941 کیلو زولبیا و بامیه و 351 کیلو اختصاص به آش و حلیم داشته است.

این گزارش می افزاید در این مدت همچنین 355 مورد نمونه برداری از مواد غذایی انجام و 278 مورد اخطار بهداشتی نیز صادر شد. همچنین 22 مورد امکنه غیربهداشتی تعطیل و 39 نفر متخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند.

لازم به ذکر است در این ایام چهار مورد مسمومیت غذایی رخ داد که از نظر کنترل طغیان بیماری های منتقله از آب و غذا بررسی و پیگیری های لازم صورت پذیرفت.

در راستای هماهنگی با مسئولان و همچنین آمادگی و حساس سازی متصدیان مراکز و متولیان مساجد و اماکن مذهبی نیز 100 جلسه توجیهی، آموزشی و هماهنگی قبل و در طول ماه مبارک رمضان صورت پذیرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز