مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم خبر داد

فعالیت بیش از ۵۳۰ کانون فرهنگی هنری در ۳۷۰ مسجد استان قم

۱۳۹۵/۰۴/۲۳ - ۰۹:۵۲:۱۲
کد خبر: ۴۳۰۶۶۹
فعالیت بیش از ۵۳۰ کانون فرهنگی هنری در ۳۷۰ مسجد استان قم
حجت الاسلام و المسلمین روحانی با بیان این که بیش از ۵۳۰ کانون فرهنگی هنری در ۳۷۰ مسجد استان قم فعالیت می‌کنند،گفت: بالغ بر ۵۰ فعالیت فرهنگی هنری در تفاهم‌نامه کانون‌های مساجد قم تعریف شده است که در کشور بی‌نظیر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام و المسلمین سعید روحانی، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در سال 95 که با حضور آیت الله علوی گرگانی، مرجع تقلید شیعیان برگزار شد، عنوان کرد: امروز جوانان ایران در عرصه فرهنگی در بستر مساجد مشغول مدیریت جهادی هستند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم اظهار داشت: بیش از 530 کانون فرهنگی هنری مساجد در 370 مسجد استان قم فعالیت می‌کنند که برخی از مساجد دارای دو کانون فرهنگی هنری ویژه خواهران و برادران به صورت مستقل است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی هنری مساجد در قم ساماندهی شده است و به صورت یک دفترچه تفاهم نامه تدوین شده است.

وی افزود: دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در سال جاری با کانون‌های مساجد تفاهم نامه‌ای امضا کرده است که در کشور بی‌نظیر است، به طوری که بالغ بر 50 فعالیت فرهنگی هنری ورزشی در دفترچه تعریف شده است و کانون‌ها می‌توانند از خدمات این تفاهم نامه بهره مند شوند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم یادآور شد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم جهت بهره مندی از تفاهم نامه آموزش داده می‌شوند و توانمند می‌شوند و در قالب خدماتی که ارائه می‌شود، فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی با بیان این که 330 کانون فرهنگی هنری مساجد قم تا کنون اقدام به امضای تفاهم نامه کرده اند، گفت: 220 کانون برادران و 110 کانون خواهران تا کنون اقدام به امضای تفاهم نامه کردند و تا پایان سال نیز دیگر کانون‌ها می‌توانند از خدمات دفترچه بهره مند شوند و تفاهم نامه امضا کنند.

وی با بیان این که مبلغ کل تفاهم نامه‌ها در حدود 500 میلیون تومان وجه نقد بوده است، تصریح کرد: تمام برنامه‌ها و خدماتی که در این تفاهم نامه ارائه می‌شود، مقدمه ای برای جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مسجد، نماز و قرَآن است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم تأکید کرد: برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی متنوعی در کانون‌های مساجد برگزار می‌شود و همه این فعالیت‌ها باید مقدمه ای برای جذب جوانان به بحث‌های معارفی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی، برگزاری فعالیت‌های قرآنی را یکی از برنامه‌های طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد در تابستان ذکر کرد و عنوان کرد: در طرح اوقات فراغت تابستان، 179  جلسه تفسیر قرآن کریم در مساجد دایر می‌شود، همچنین 586 حلقه‌های آسمانی که حلقه‌های قرآنی است، تشکیل می‌شود.

وی با بیان این که هسته‌های پژوهش در مساجد قم ساماندهی می‌شوند، اظهار داشت: 213 اتاق فکر در مساجد داریم که جوانان می‌توانند در این اتاق فکر به راهکارهایی جهت گسترش معارف اسلام و اهل بیت (ع) بیاندیشند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم تصریح کرد: در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، 256 پرسمان جوان برگزار می‌شود که جوانان بدون هیچ واهمه ای سوال خود را می‌پرسند و کارشناسان با سعه صدر پاسخ می‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی از تشکیل 293 خانه بهشتی ویژه والدین و 332 جلسه نمازیاوران در سال جاری خبر دارد و گفت: در کانون‌های مساجد استان قم 200 کلاس مهارتی در سال جاری برگزار می‌شود که جوانان مهارت‌های مختلف می‌آموزند و در جامعه به کار می‌گیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز