رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

رکود در صنعت سوهان استان قم وجود ندارد

۱۳۹۵/۰۵/۲۱ - ۰۹:۰۴:۲۲
کد خبر: ۴۴۴۱۱۱
رکود در صنعت سوهان استان قم وجود ندارد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: یکی از مشکلات در حوزه اقتصاد کشور، حاکم شدن رکود است، اما در خصوص صنعت سوهان استان قم، رکودی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، احمد ذاکری در نخستین همایش سوهان با اشاره به اتحادیه سوهان استان اظهار کرد: ما جلساتی را در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اتحادیه سوهان استان برگزار کردیم که این جلسات در آینده هم ادامه خواهد داشت. یکی از دغدغه‌های ما در حوزه سوهان، واحدهای زیرپله ای و بدون پروانه تولید کننده سوهان هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: واحدهای بدون پروانه با مواد اولیه بد و با کیفیت پایین سوهان تولید می‌کنند که این مسأله برند سوهان استان قم را تضعیف کرده است. نظارتی بر این واحدها وجود ندارد و اتحادیه سوهان باید در بحث شناسایی واحدهای بدون پروانه در این صنعت فعالیت بیشتری داشته باشد.

وی افزود: یکی از مشکلات در حوزه اقتصاد کشور، حاکم شدن رکود است، اما در خصوص صنعت سوهان استان قم، رکودی وجود ندارد. سالانه 20 میلیون نفر زائر در استان قم داریم و این زائران خودشان به سراغ واحدهای فروش سوهان می‌روند و تولیدکنندگان سوهان در بحث یافتن مشتری در استان مشکلی ندارند.

ذاکری با اشاره به بحث فروش سوهان در استان قم گفت: یکی از دغدغه‌های ما واحدهایی هستند که در ورودی‌ها و خروجی‌های شهر قم، سوهان عرضه می‌کنند. در این واحدها سوهان بی‌کیفیت به فروش می‌رسد و ادامه چنین روندی، برند سوهان قم را تضعیف می‌کند. استان قم در محور مواصلاتی 17 استان کشور قرار دارد و ما به دنبال نظم در حوزه فروش سوهان در محورهای مواصلاتی استان قم هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: یکی از دغدغه‌های اتاق اصناف استان قم، بحث مالیات بود که در این خصوص با سازمان مالیاتی کشور مذاکراتی صورت گرفت و دغدغه اصناف استان تا حدی برطرف شد، اما بالاخره باید اصناف استان قم سامانه فروش را در واحدهای خود نصب کنند تا در کارشان شفافیت ایجاد شود.

وی افزود: استان قم در بحث صادرات سوهان کارنامه خوبی داشته، اما صادرات سوهان استان قم در حد و اندازه‌های ظرفیت استان نیست و باید آمار صادرات افزایش پیدا کند. ما باید به سوی بازاریابی حرفه‌ای در جهان روی بیاوریم تا بتوانیم در عرصه صادرات سوهان به کشورهای مختلف جهان موفق شویم. برنامه‌هایی همچون همایش سوهان استان قم می‌تواند موجب شکوفایی صنعت سوهان در استان شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز