معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم:

حفاری تونل خط دو متروی قم آغاز می‌شود

۱۳۹۵/۰۵/۲۳ - ۱۴:۳۴:۵۲
کد خبر: ۴۴۵۰۵۰
حفاری تونل خط دو متروی قم آغاز می‌شود
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم از آغاز عملیات حفاری تونل خط B متروی قم در اوایل سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا  از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا قاری قرآن با اشاره به اجرای پروژه مترو اظهار کرد: پروژه مترو مصوبه شورای عالی ترافیک کشور است که در قالب دو خط A و B برای شهر قم پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: خط A مترو از مسجد مقدس جمکران تا قلعه کامکار به طول 14.5 کیلومتر و نزدیک 14 ایستگاه و خط  Bمترو حدفاصل پایانه شمال شرق پس از پل امیر کبیر فرهنگیان تا پردیسان به طول 18 کیلومتر در قالب 16 ایستگاه پیگیری و مصوب می‌شود.

معاون شهردار قم با اشاره به خط A مترو گفت: این خط در فاز اول تا میدان مطهری و در فاز دوم تا مسجد مقدس جمکران ادامه پیدا می‌کند، اکنون فاز اول در حال تکمیل بوده و تونل آن کامل شده و احداث ایستگاه‌های آن آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در فاز دوم خط A مترو این وضعیت وجود دارد و تونل آن رو به تکمیل است، پیش‌بینی شده که چهار تا پنج ماه آینده حفاری تونل این خط به پایان برسد.

قاری قرآن عنوان کرد:‌ مصوبه ایجاد مونوریل در امتداد مسیر B مترو از ایستگاه فرهنگیان تا ایستگاه مصلی سال 88 به طول 6.8 کیلومتری مصوب شد.

وی با اشاره به تصمیم‌گیری در شورای سازمان و مجموعه مدیریت استان و هماهنگی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: در نظر داریم خط B مترو را از سمت پردیسان شروع کنیم و با استفاده از امکاناتی مانند TBM که در شهر وجود دارد، حفاری تونل از سمت پردیسان به سمت داخل شهر انجام شود.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم عنوان کرد: حفاری تونل خط A مترو تا دی ماه امسال به پایان می‌رسد و هشت تا 9 آینده مصادف با اوایل سال 96 عملیات اجرایی خط B مترو شروع خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز