آیت الله صافی گلپایگانی:

حوزه های علمیه بالنده شده اند/ طلبه ها به وظیفه خود در مقابل امام زمان(عج) عمل کنند

۱۳۹۵/۰۶/۲۲ - ۱۵:۰۰:۲۶
کد خبر: ۴۵۶۱۸۷
حوزه های علمیه بالنده شده اند/ طلبه ها به وظیفه خود در مقابل امام زمان(عج) عمل کنند
آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید گفت: حوزه های علمیه ما بالنده تر شده اند و امیدواریم که روز به روز بر برکت، قدرت و قوت حرکت آنها افزوده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ایشان روز دوشنبه در آیین اختتامیه مسابقات علمی طلبه های نخبه حوزه های علمیه تصریح کرد: علما و طلبه ها در راه تعالی اسلام و مسلمانان گام بر می دارند.

وی گفت: طلبه ها باید سعی کنند در همه عرصه ها به وظیفه خود در مقابل امام زمان(عج) به خوبی عمل کنند؛ همه ما باید بتوانیم با توان و قدرت خود وظیفه خود را در این زمانه خاص انجام دهیم.

آیت الله صافی گلپایگانی افزود: علما، استادان و طلبه ها همگی در یک صف سربازی حضور دارند که باید هر یک به وظیفه ای که به دوش می کشند به درستی عمل کنند.

وی اضافه کرد: اگر طلبه های جوان به نصایح مراجع و استادان خود توجه کنند، می توانند به قله های علم برسند و به توفیقات عالی در رشته های مختلف دست یابند.

وی بیان کرد: اوضاع دنیا از 50 سال پیش تغییرات گسترده ای داشته و تمدن دنیا تغییر کرده است؛ طلبه ها باید با علم آموزی و عمل صحیح مسئولیت خود را در این دنیا به خوبی دانسته و به آن عمل کنند.

آیت الله صافی گلپایگانی گفت: امام زمان(عج) از ما طلبه ها انتظارهای وسیعی دارند؛ طلبه ها باید بدانند که وظیفه ما خدمت به ایشان است و باید این خدمت را به نحو احسن انجام دهند.

** آمادگی حوزه های علمیه برای مناظره با وهابیت

مدیر حوزه های علمیه نیز در این آیین تصریح کرد: مشکلات وهابیون آن است که توحید را به خوبی نشناخته اند؛ حوزه علمیه آمادگی دارد که با هر کس از صاحب نظران وهابیت در هرجای عالم، در یک بحث دوستانه و منطقی ثابت کنیم که توحید حقیقی با ولایت و امامت چونان رسالت گره خورده است؛ توحیدی که وهابیون با تکیه به ابن تیمیه و دیگر صاحب نظران کوته اندیش، می اندیشند، آلوده است.

آیت الله علیرضا اعرافی گفت: فقهای ما به سادگی کسی را به کفر و شرک متهم نمی کنند و به راحتی دست به شمشیر نمی برند، زیرا به دوستی میان مسلمانان معتقد هستیم؛ اتصال توحید و عید عبودیت خدا با زعامت و ولایت الهی است.

وی اظهارکرد: حوزه های علمیه در عصر ما مسئولیت های خطیری به دوش می کشند؛ حجم تولیداتی که انجام می شود و سوال های جدیدی در مقابل فقه و کلام و اندیشه اسلامی قرار می گیرد بسیار بالاست؛ امروزه هرگز با دنیای قبل قابل مقایسه نیست؛ هر ساعت در عرصه الهیات و کلامی و حقوقی و فکری در رشته های مختلف، فکر تولید می شود که بسیاری از آنها با اندیشه اسلامی ناسازگار است.

وی افزود: هر روزه سوال ها و شبهه های جدیدی متوجه مباحث اعتقادی و نظامات کلامی و فقهی ما است؛ در عرصه علوم اسلامی و انسانی و الهیات جدید در دنیای غرب به شیوه های مختلف کار می شود و این تفکرها به سرعت در عرصه فضای مجازی منتشر می شود.

معاون آموزش حوزه های علمیه نیز در این آیین گفت: پس از مرحله شهرستانی، بیش از 2 هزار تن وارد مرحله استانی مسابقات طلبه ها شدند که از این تعداد 184تن به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی افزود: مسابقات علمی حوزه های علمیه در مرحله مدرسه ای و استانی در چند بخش ادبیات، علوم عقلی، علوم نقلی، فقه و اصول سطح یک تا سه برگزار و دوره پایانی و کشوری در قالب یک اردوی سه روز علمی و فرهنگی در کنار مرقد شریف و نورانی حضرت فاطمه معصومه(س) وهم چنین مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

وی اضافه کرد: در پایان این مسابقات 12 برگزیده و 15 شایسته تقدیر انتخاب که امروز تجلیل شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز