احیا و بهسازی بازارچه تاریخی گذرخان تا مسجد سلماسی

۱۳۹۵/۰۷/۱۳ - ۱۴:۲۴:۰۸
کد خبر: ۴۶۵۴۸۸
احیا و بهسازی بازارچه تاریخی گذرخان تا مسجد سلماسی
مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) گفت: با توافق شهرداری قم ، اداره راه و شهرسازی استان و میراث فرهنگی در قالب پروژه مشترک بازارچه تاریخی گذرخان تا مسجد سلماسی احیا و بهسازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علیرضا خاکی با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای احیای بافت‌های تاریخی شهر و زمینه‌سازی بهسازی این محدوده اظهار کرد: سازمان در این راستا با توجه به وجود بافت‌های فرسوده در کنار بافت‌های تاریخی شهر با بهسازی بافت‌های تاریخی سعی دارد بستری برای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده فراهم کند.

وی به امضای توافق‌نامه بین سازمان بهسازی، نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها) به نمایندگی از شهرداری قم، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم برای همکاری مشترک در احیا و مناسب سازی بازار چه تاریخی و سنتی گذرخان اشاره کرد و گفت: بخش ابتدایی گذرخان قبلاً توسط شهرداری قم، بهسازی و مناسب سازی شده بود و در این پروژه جدید سعی داریم محور گذرخان تا مسجد سلماسی را احیا و مناسب سازی کنیم.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه شرقی حرم مطهر، تغییراتی در لبه گذر خان ایجاد شده است و به دلیل اینکه این پروژه زیرمجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان بوده، مذاکراتی با شرکت عمران و بهسازی شهری در این زمینه صورت گرفته تا بتوانیم این محور را با مشارکت سه مجموعه بهسازی کنیم.

وی گفت: همچنین با توجه به تاریخی بودن این محور هماهنگی‌های لازم در قالب توافق‌نامه با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم صورت گرفته است.

خاکی با تاکید بر اینکه پروژه احیا و مناسب سازی بازارچه گذرخان تا مسجد سلماسی به صورت مشترک انجام می‌شود، گفت: پس از مذاکراتی که انجام شده، طرح‌های اولیه تهیه گردیده و امید داریم با اجرای پروژه، این بخش به دلیل وجود مراکز فرهنگی، اقامتی و تاریخی و مجاورت با حرم مطهر حضرت معصومه(س) به محوری زیارتی فرهنگی تبدیل شود.

وی با تاکید بر برنامه‌های ویژه سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها) برای احیای مکان‌های تاریخی شهر، گفت: برنامه شهرداری قم حول محور گذرخان تا مسجد سلماسی و پس از آن تا چهل اختران و امامزاده موسی مبرقع است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز