رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین خبر داد

اجرای طرح یاوران معنوی اربعین به همت ائمه جماعات مساجد سراسر کشور

۱۳۹۵/۰۸/۰۴ - ۰۹:۰۸:۰۲
کد خبر: ۴۷۳۶۷۴
اجرای طرح یاوران معنوی اربعین به همت ائمه جماعات مساجد سراسر کشور
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین از اجرای طرح یاوران معنوی اربعین با کمک ائمه جماعات مساجد خبر داد و گفت: این طرح آماده شده که بر اساس آن امامان جماعت مساجد بر بحث زیارتی بودن سفر اربعین، تقویت مرجعیت دینی، احترام به حاکمیت دولت عراق و تکریم مردم این کشور تأکید خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حمید احمدی دوشنبه شب در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی گفت: این کمیته در ستاد مرکزی اربعین فعالیت می کند که 16 دستگاه کشور عضو آن بوده و 60 دستگاه و هیئت مذهبی نیز با آن همکاری می کنند.

وی گفت: در این کمیته 14 کارگروه تخصصی ایجاد شده که از جمله آنها می توان به نماز، روحانیت، رسانه و فضای مجازی و.... اشاره کرد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین گفت: یکی از اقدامات ما این است که برنامه های فرهنگی را در کنار پیاده روی و زیارت مردم گسترش دهیم که برنامه های سخنرانی و عزاداری را سه برابر سال گذشته گسترش دادیم.

احمدی افزود: برنامه های فرهنگی در 40 نقطه از شهرهای نجف و کربلا و همچنین مسیر راه برگزار می شود و و 24 نفر از مداحان و سخنرانان برجسته نیز به کشور عراق و این حرکت عظیم مردمی اعزام می شوند.

وی گفت: در راستای فرهنگسازی تلاش کردیم تولیدات خوبی را ایجاد کنیم که این تولیدات در ایام اربعین از صداوسیما پخش خواهند شد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین افزود: صدا و سیما قرار است امسال در برنامه های خود به جای نگاه ترویجی نگاه تبیینی داشته باشد و جنبه های معرفتی را گسترش دهد.

احمدی از اجرای طرح یاوران معنوی اربعین با کمک ائمه جماعات مساجد خبر داد و گفت: این طرح آماده شده که بر اساس آن امامان جماعت مساجد بر بحث زیارتی بودن سفر اربعین، تقویت مرجعیت دینی، احترام به حاکمیت دولت عراق و تکریم مردم این کشور تأکید خواهند داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز