مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

تامین حق آبه های زیست محیطی قم در حال پیگیری است

۱۳۹۵/۰۸/۰۵ - ۱۳:۴۰:۲۶
کد خبر: ۴۷۴۴۷۳
تامین حق آبه های زیست محیطی قم در حال پیگیری است
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به این که بحران وضعیت دریاچه نمک قم برای همه آشکار است، گفت: کسری حوزه آبریز دریاچه نمک نسبت به دریاچه ارومیه بیشتر است و تامین حق آبه های زیست محیطی قم را به صورت جدی پیگیری می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید رحمان دانیالی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مطالعات اولیه در خصوص کسری حوزه آبریز دریاچه نمک نسبت به دریاچه ارومیه صورت گرفت و در این زمینه مسئولان مربوطه استان قم به دنبال حل بحران دریاچه نمک هستند.

وی افزود: 154 میلیون متر مکب تخصیص حق آبه زیست محیطی استان قم است که در جلسه ای با خانم ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران بیان شد و در حال پیگیری آن هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان این که مدیریت خوبی در وضعیت دریاچه نمک و زیست محیطی استان باید صورت بگیرد گفت: باید از پساب موجود استان قم در راستای مبارزه با بیان زدایی، تامین فضای سبز و صنعت استفاده شود.

دانیالی با اشاره به این که سال گذشته برای نخستین بار اعتبار تالابی در قم تخصیص یافت گفت: زمین برای مرکز تحقیقات زیست محیطی حوض سلطان تخصیص یافت و پاسگاه محیط بانی احداث شد و 2 تن از کارشناسان محیط بان در جهت معرفی تالاب های استان قم همکاری می کنند.

وی گفت: در حال حاضر معرفی تالاب های استان در فضاهای مجازی به صورت گسترده انجام شده است.

وی بیان داشت: تالاب های استان قم شامل حوض سلطان، دریاچه نمک، غدیر، بهشت معصومه، مره و کوه نمک است، ضمن ای نکه کوه نمک قابلیت معرفی شدن به عنوان اثر ملی به علت بازدید کنندگان داخلی و خارجی را دارد.

دانیالی با اشاره به مطالعات آلودگی هوای شهر قم گفت: این پژوهش ها انجام شده تا آلودگی هوای قم تنها به فصل های خاص سال اختصاص پیدا نکند و در همه زمان به آن پرداخته شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خاطر نشان کرد: در برنامه ششم توسعه نیز باید به بحران زیست محیطی توجه خاصی صورت بگیرد.

دریاچه نمک در جنوب غربی استان قم مابین سه استان قم، اصفهان و سمنان واقع شده است؛ وسعت این دریاچه حدود 200 هزار هکتار می باشد؛ زمین این دریاچه پوشیده از رسوبات نمک است که بر اثر انباشته شدن سیلاب ها و آب های سطحی در طول قرن ها پدید آمده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز