سه فوتی در تصادف های هفته گذشته قم

۱۳۹۵/۰۸/۲۲ - ۱۱:۳۲:۴۴
کد خبر: ۴۸۱۴۲۹
سه فوتی در تصادف های هفته گذشته قم
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: بر اثر تصادف های یک هفته گذشته این استان، سه تن کشته و 497 تن مصدوم شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر محمدرضا حسنی در این خصوص گفت: در حادثه واژگونی یک دستگاه خودروی سمند که در کیلومتر 20 محور قم - سلفچگان رخ داد، یک تن کشته شد و 2 تن دیگر مصدوم شدند.

وی اضافه کرد: مصدومان این حادثه که ساعت هفت صبح روز 20 آبان ماه جاری اتفاق افتاد، پس از دریافت اقدام های اولیه درمانی، با 2 دستگاه آمبولانس به مرکز درمانی قم منتقل شدند.

وی هم چنین گفت: ساعت 15 روز 19 آبان ماه جاری، واژگونی یک دستگاه وانت در جاده قمرود به قم منجربه فوت یک تن و مصدومیت 2 تن دیگر شد.

حسنی ادامه داد: در حادثه دیگری که 21 آبان ماه امسال در کمربندی امام علی(ع) رخ داد، در تصادف وسیله نقلیه با عابر، آقا 67 ساله جان باخت.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم با اشاره به ماموریت های مرکز اورژانس 115 قم از 15 تا 22 آبان ماه جاری، بیان کرد: در این مدت هفت هزار و 519 تماس با این مرکز برقرار که منجر به انجام یک هزار و 529 ماموریت شد.

وی افزود: 450 مورد از این ماموریت ها مربوط به حوادث ترافیکی با 497 مجروح بود که 172 تن از مصدومان به صورت سرپایی درمان و 322 تن نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

دکتر حسنی بیان کرد: 324 مورد از ماموریت ها معادل 72 درصد و 345 تن از مصدومان معادل 69 درصد مربوط به موتورسیکلت سواران بوده است.

وی در ادامه به مسمومیت های ناشی از استنشاق گاز مونوکسیدکربن در قم اشاره کرد و گفت: 21 آبان ماه جاری، یک تن، آقا 45 ساله به دلیل مسمومیت ناشی از استفاده از وسایل گرمایشی ناایمن (استفاده از ذغال درون چادر) در جاده قم – تهران جان باخت.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم اضافه کرد: مونوکسیدکربن گازی بدون رنگ و بو است و فردی که دچار مسمومیت می شود در ابتدا علایمی ندارد، ولی با گذشت زمان و افزایش استنشاق گاز، علایم در فرد ظاهر می شود.

دکتر حسنی گفت: علائم این مسمومیت ابتدا سردرد، تهوع و استفراغ است که به تدریج افزیش می یابد و حالت خواب آلودگی، اختلال و در موارد شدید با کما، تشنج و مرگ همراه خواهد بود.

وی اضافه کرد: نخستین اقدام در مواجهه با افراد مسموم انتقال آن ها به فضایی باز و تماس با اورژانس 115 است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم با بیان این که اگر فرد هنگام مسمومیت در خواب باشد عوارض شدیدی برای وی به وجود می آید، گفت: به طور حتم اگر مدت زمانی که فرد در معرض گاز است طولانی شود، ممکن است بعد از احیا آسیب ها و عوارضی برای فرد در سیستم عصبی، قلب و عروق بروز کند.

دکتر حسنی افزود: در برخی موارد شدت مسمومیت به اندازه ای است که امکان ارائه خدمات وجود ندارد و فرد دچار آسیب های شدید و غیرقابل جبران می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز