استقبال گسترده مخترعان از جشنواره کوهرنگ/ثبت ۳۱۵ اختراع در دو بخش

۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۱۴:۳۲:۳۳
کد خبر: ۴۸۷۸۸۰
استقبال گسترده مخترعان از جشنواره کوهرنگ/ثبت ۳۱۵ اختراع در دو بخش
دبیرجشنواره اختراعات کوهرنگ از استقبال گسترده مخترعان در این جشنواره خبر داد و گفت: 315 اختراع در این جشنواره ثبت شده که داوری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حسین شیرازی با بیان مطلب فوق گفت: جشنواره اختراعات کوهرنگ مخترعان و مبتکران استان های قم ، البرز، اصفهان، تهران، چهارمحال  بختیاری و مرکزی حضور  دارند و در  24 و 25 آذرماه به میزبانی استان قم برگزار شود.

وی افزود: از این جشنواره، به منظور ایجاد فرصت رقابت مناسب بین مخترعان یاد می شود و شامل چهار بخش‌ داوری ، تجاری‌سازی، تسهیل‌گران و کارگاه‌های تخصصی است.

شیرازی اذعان داشت: در دوره ثبت نام اولیه این جشنواره 315 اختراع در دو بخش داوری و تجاری سازی ثبت شده که در بخش داوری 300 اختراع بود که  از استان تهران 89 اختراع، اصفهان60 اختراع ، قم 34 اختراع ، مرکزی23 اختراع ، چهار محال و بختیاری 23 اختراع ، البرز12 نفر و سایر استان های غیر پهنه نیز 59 اختراع بوده است.

دبیرجشنواره اختراعات کوهرنگ عنوان داشت: همچنین برای بخش تجاری سازی این جشنواره 15 اختراع برای عرضه و معرفی ثبت نام کرده اند که پس از داوری اولیه نفرات برتر به بخش حضوری جشنواره راه خواهند یافت.

شیرازی گفت: طبق قانون جشنواره، کسانی که اختراع آنها به ثبت رسیده و حداکثر سه سال از زمان ثبت آن نگذشته باشد، می توانستند در این جشنواره منطقه‌ای شرکت کنند.

وی گفت: میزان تازگی اختراع در سطح ملّی وبین‌المللی ، طول عمر فنّاوری حاصل از اختراع ، آثار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از به‌کارگیری اختراع ، چگونگی مستندسازی فرایند رشد اختراع، قابلیت ورود به بازار و ارزش افزوده اقتصادی و اجتماعی حاصل از تجاری‌سازی اختراع ملاک عمل داوران است.

دبیرجشنواره اختراعات کوهرنگ گفت: تاکنون شش دوره جشنواره کوهرنگ برگزار شده است و 35 نفر از مخترعان استان قم با کسب سطح سه بنیاد از حمایت‌های ویژه و تسهیلات بهره برده‌اند.

شیرازی افزود: این جشنواره به میزبانی استان قم و با همکاری استانداری، شهرداری، دانشگاه های استان قم، مراکز صنعتی، اداره کل ورزش و جوانان، آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و... برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز