رئیس شورای اسلامی شهر قم خبر داد

اتمام ۹۰ درصد پروژه‌های نیمه تمام شهرداری قم تا پایان امسال

۱۳۹۵/۰۹/۱۷ - ۱۰:۵۹:۲۹
کد خبر: ۴۹۰۸۴۴
اتمام ۹۰ درصد پروژه‌های نیمه تمام شهرداری قم تا پایان امسال
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است که 90 درصد پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری قم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ولی الله بیاتی در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر قم با آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به فعالیت‌های شورای شهر اظهار کرد: هر هفته جلسات شورا به صورت علنی با حضور خبرنگاران برگزار می‌شود و به ندرت جلسه غیرعلنی داشتیم، جلسات کمیسیون‌های شورای شهر هم به صورت مستمر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شورای شهر قم سعی کرده که به صورت هماهنگ به شهردار کمک کند تا او در کارهایش موفق شود و وحدت و همراهی را در این عرصه شاهد بودیم، البته شورای شهر در بحث نظارت و رسیدگی به لوایح براساس وظایف خود عمل می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: اعضای این شورا متدین هستند و تاکنون هیچ کدام از اعضا از عضویت در شورا سوء استفاده نکرده است، شهرداری قم اکنون به لحاظ درآمدی با مشکلاتی مواجه است و در پرداخت درآمدهایی همچون مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری خلل‌هایی ایجاد شده است.

بیاتی با اشاره به فعال بودن پروژه‌های عمرانی در شهر قم اظهار کرد: اکنون در این شهر پروژه‌های عمرانی در حال احداث است، در حالی که در بسیاری از شهرهای دیگر، شهرداری‌ها در پرداخت حقوق کارمندان خود مشکل دارند، اما در شهر قم تاکنون در پرداخت حقوق کارمندان شهرداری خللی ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است که 90 درصد پروژه‌های نیمه تمام شهرداری قم تا پایان امسال به بهره برداری برسد، به عنوان مثال دیروز پل میثم افتتاح شد، این پل منطقه سه شهر قم را به منطقه 6 وصل می‌کند، همچنین تا 15 روز دیگر عرشه تقاطع 15 خرداد تحویل شهرداری می‌شود و این نهاد بقیه کار عمرانی این تقاطع را تا پایان امسال انجام خواهد داد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: بسیاری از پروژه‌های دیگر شهرداری قم هم تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد و در سال 96 تعدادی پروژه جدید کلنگ زنی می‌شود، پروژه‌های جدید می‌تواند در بهبود وضعیت شهر در حوزه‌هایی همچون گردشگری موثر باشد.

بیاتی با اشاره به تعاملات مدیریت شهری قم با دستگاه‌های مختلف اظهار کرد: در سطح استان قم سعی کردیم مشکلاتی که در گذشته با آن مواجه بودیم را به حداقل برسانیم، تعامل ما با دستگاه قضایی خوب است و مدیرکل دادگستری استان و دادستان با شهرداری همراه هستند و تعاملات خوبی را بین دستگاه‌های اجرایی استان قم شاهد هستیم.

وی ادامه داد: 700 میلیارد تومان مطالبات شهرداری از دولت است، اگر دولت مصوب کند این مطالبات با بدهی‌های شهرداری قم به بانک‌های دولتی تهاتر خواهد شد، پیش از این هم بدهی شهرداری قم به بانک شهر که 130 میلیارد تومان بود، به صورت تهاتر تسویه شد و می‌خواهیم که تا پایان سال بدهی‌های بانکی شهرداری قم تسویه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: حفاری خط یک متروی قم تا یک ماه دیگر تمام می‌شود، ایجاد خط دو مترو در این شهر هم مصوب شده تا دستگاه تی بی ام از قم خارج نشود و این دستگاه کار حفاری را از منطقه پردیسان به سوی شهر قم شروع کند، بحث فاینانس موردنیاز برای متروی قم هم انجام شده است.

بیاتی با اشاره به ایستگاه‌های متروی شهر قم اظهار کرد: عملیات عمرانی ساخت این ایستگاه‌ها شروع شده و از لحاظ اعتباری مشکلی در این زمینه نداریم، مجوز انتشار اوراق مشارکت برای مترو شهر قم را هم گرفتیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از ترافیک محدوده شهر قم به دلیل اجرای پروژه‌های عمرانی است و در صورت پایان این پروژه‌ها، شاهد کاهش ترافیک در شهر قم خواهیم بود، برنامه پنج ساله شهرداری هم در شورای شهر مصوب شده تا کارها در قالب برنامه محوری انجام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز