به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی

نرم افزار «رجال شیعه» عرضه شد

۱۳۹۵/۱۰/۱۹ - ۱۲:۱۰:۲۷
کد خبر: ۵۰۳۴۸۸
نرم افزار «رجال شیعه» که به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تدوین شده با موضوع رجال، تراجم و کتابشناسی در قالب معجم لفظی در دسترس پژوهشگران قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، نرم افزار «رجال شیعه» متن کامل 98 کتاب در 273 جلد است که در موضوعات مربوط به علم رجال تدوین شده و در آن بیش از 66 هزار مورد از اعلام اشخاص، برگرفته از 54 منبع معتبر رجالی وجود دارد.

این نرم افزار با سه زبان واسط کاربری فارسی، عربی و انگلیسی با موضوع رجال، تراجم و کتابشناسی تدوین شده که امکان نصب روی سیستم عامل ویندوز را دارد.

نرم افزار «رجال شیعه» که به تازگی تدوین شده اکنون در حال عرضه است و امکان دسته‌ بندی کتب برنامه براساس موضوعاتی مانند اسناد جوامع رجالی، اصحاب ائمه معصومین (ع)، اصول ثانویه، تاریخ رجال، تراجم و شرح حال‌ نگاری و تک‌ نگاری در این نرم افزار وجود دارد.

مخاطبان در موضوعات دیگری مانند جرح و تعدیل، جوامع رجالی، سند شناسی، روش‌ شناسی، ضبط اسامی راویان، فهارس، فواید رجالی، قواعد رجال و کتاب‌ شناسی دسترسی دارند و می‌توانند با استفاده از متون این کتب به کاوش بپردازند.

جست‌وجوی ساده و پیشرفته در متن، امکان مقایسه دو متن مختلف با یکدیگر، ارتباط واژگان کتب با لغت نامه، قابلیت‌های پژوهشی، یادداشت‌ برداری، ذخیره، ویرایش و چاپ متن مورد نظر از جمله امکانات این نرم افزار به شمار می‌رود.

این نرم افزار که به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری نور تدوین شده، اکنون در حال عرضه است و علاقمندان به تهیه نرم افزار «رجال شیعه» می توانند با مراجعه به آدرس الکترونیکی  http://www.noorsoft.org نسبت به تهیه آن اقدام کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز