انتقاد آیت الله مکارم شیرازی از مهاجرت معکوس طلاب

۱۳۹۵/۱۰/۲۹ - ۱۳:۳۵:۰۱
کد خبر: ۵۰۷۸۰۲
آیت الله مکارم شیرازی از مهاجرت معکوس طلاب انتقاد کرد و گفت: امروز که وهابیت و تکفیری ها تلاش های گسترده ای علیه شیعه دارند به جای اینکه طلاب را به شهرستان ها بفرستیم، متأسفانه برعکس عمل می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم،  آیت الله مکارم شیرازی امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با اشاره به مهاجرت معکوس در حوزه های علمیه گفت: این وضعیت باید بازنگری اصلاح شود.

وی  افزود: امروز طلاب به جای اینکه از قم به شهرستان ها بروند، از شهرستان ها به قم می آیند! اخیرا گزارشی در این باره دریافت کردیم و طلاب پایه های پایینی را مشاهده کردم که نیازی به حضور آنان در قم نیست.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر تمرکز زدایی از قم، گفت: باید زمینه ای فراهم شود تا اگر نقصی در مدارس شهرستان ها وجود دارد مرتفع شود؛ نه این که طلاب را آن هم در پایه های پایین راهی قم کنند و شهرستان ها را خالی از طلاب کنیم.

وی با بیان اینکه  مهاجرت معکوس طلاب معنا ندارد گفت: امروز که وهابیت و تکفیری ها تلاش های گسترده ای علیه شیعه دارند به جای اینکه طلاب را به شهرستان ها بفرستیم، متأسفانه برعکس عمل می کنیم.

این مرجع تقلید تاکبد کرد: در هیچ جای دنیا حوزه ای به عظمت حوزه علمیه قم وجود ندارد و باید این میراث ارزشمند را حفظ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه طلابی که از قم مهاجرت می کنند باید حمایت های لازم از آنها صورت گیرد گفت: امیدوارم  حوزه روز به روز بالنده تر شود.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) گفت: بدترین افراد  کسانی هستند که مردم از شر آنها در امان نیستند. کسانی که برای رسیدن به دنیا از دین مایه می گذارند و هر کاری که دلشان خواست انجام می دهند امیدوارم قبل از اینکه دیر شود همه بیدار شویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز