مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم:

رزمایش امدادی در استان قم برگزار می‌شود

۱۳۹۵/۱۱/۰۶ - ۰۹:۵۷:۱۴
کد خبر: ۵۱۰۷۸۳
رزمایش امدادی در استان قم برگزار می‌شود
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: رزمایش بهداشت، درمان و امداد در منطقه قنوات در روزهای 14 و 15 بهمن برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد گل فشان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اجرای طرح خادم اظهار کرد: طرح خانواده آماده در مخاطرات با نام اختصاری خادم توسط جمعیت هلال احمر از دهه فجر در استان قم آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: مربیان و افراد آموزش دهنده در طرح خادم به درب منازل مراجعه می‌کنند و مردم را با مخاطرات و شیوه‌های مقابله با آن آشنا می‌کنند. طرح خادم در 12 مرحله انجام می‌شود و این طرح با بحث آموزش‌های کمک اولیه تفاوت دارد، در هر مرحله از طرح خادم تستی از خانواده‌ها گرفته می‌شود تا ببینم تا چه اندازه آن‌ها به مخاطرات آگاهی پیدا کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: وقوع حوادث یکی از مشکلاتی است که مدیریت بحران در کشورمان با آن درگیر است، در ایران حوادث طبیعی همچون زلزله و سیل را داریم و همه مردم باید آگاهی کامل را در خصوص این حوادث داشته باشند.

گل فشان با اشاره به وقوع حوادث طبیعی در جهان اظهار کرد: این حوادث در کشورهای دیگر جهان هم رخ می‌دهد، اما تلفات انسانی در آنجا کمتر از ایران است، چون که در کشورهای دیگر مردم آموزش دیده هستند.

وی ادامه داد: باید به مردم آموزش‌های لازم در خصوص وقوع حوادث داده شود، حداقل کار این است که مردم بحث خروج اضطراری از ساختمان‌ها و پناه گرفتن را در هنگام وقوع حوادثی همچون زلزله و آتش سوزی یاد بگیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: 100 مربی این جمعیت برای شرکت در طرح خادم آماده شده اند، مرحله اول این طرح در شهرک مهدیه و بخشی از منطقه پردیسان انجام می‌شود و طرح خادم در سال آینده در بخش دیگری از شهر قم ادامه پیدا خواهد کرد، امیدواریم که تا سال 1400 با اجرای طرح خادم در کل شهر قم، مردم این شهر با مخاطرات آشنا شوند.

گلفشان با اشاره به مانور امدادی در استان قم اظهار کرد: رزمایش بهداشت، درمان و امداد با حضور نیروهای 6 استان از جمله قم، قزوین، البرز و مازندران در منطقه قنوات در روزهای 14 و 15 بهمن برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری رزمایش امدادی در منطقه قنوات ارائه خدمات درمانی به مردم این منطقه و نیز افزایش توان تیم‌های امدادی و درمانی جمعیت هلال احمر است، در حاشیه این رزمایش جوانان این جمعیت به مردم قنوات آموزش‌های لازم را در بحث حوادث و امدادرسانی ارائه خواهند داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: مرکز آموزش‌های تخصصی این جمعیت پس از چهار سال کار عمرانی در دهه فجر امسال به مرحله بهره برداری خواهد رسید، همچنین به دنبال استانداردسازی مکان نگهداری سگ‌های جستجوگر جمعیت هلال احمر استان قم هستیم تا تعداد این سگ‌ها در استان افزایش پیدا کند.

گلفشان در پایان با اشاره به فعالیت جمعیت هلال احمر استان قم در شهر جعفریه خاطرنشان کرد: فعالیت این جمعیت در این شهر به صورت غیررسمی آغاز شده است و تاکنون 150 تن از جوانان شهر جعفریه آموزش‌های امدادی را در جمعیت هلال احمر دیدند و با این نیروهای آموزش دیده یک پایگاه امدادی جاده ای را فعال کردیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز