رئیس ستاد انتخابات استان قم:

حضور مردم در انتخابات، عامل اقتدار نظام اسلامی است

۱۳۹۵/۱۱/۱۲ - ۲۳:۰۴:۳۵
کد خبر: ۵۱۴۰۲۵
حضور مردم در انتخابات، عامل اقتدار نظام اسلامی است
معاون استاندار قم با بیان این که حضور مردم در انتخابات، عامل اقتدار نظام اسلامی است، گفت: انتخابات به عنوان حیثیت نظام است و همه دستگاه‌ها باید با تمام توان خود در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده، مشارکت و اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، احد جمالی، رئیس ستاد انتخابات استان قم در شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه(ع) برگزار شد، برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان مسئولیت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی مسئولیت انتخابات شوراهای اسلامی را به عهده دارند.

 

رئیس ستاد انتخابات استان قم با بیان این که فعالیت شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی بر مبنای قانون است، اظهار داشت: استان قم در انتخابات 7 اسفند سال گذشته که به منظور انتخاب اعضای مجلس خبرگان رهبری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، به عنوان نخستین استان بی‌حاشیه معرفی شد.

 

جمالی تصریح کرد: انتخاب استان قم به عنوان نخستین استان بی حاشیه در بحث انتخابات با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی محقق شد.

 

وی اظهار امیدواری کرد که در سال آینده هم شاهد حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشیم و ادامه داد: ایجاد سرمایه اجتماعی برای نظام جمهوری اسلامی ایران و حاکمیت در داخل و خارج از کشور از جمله دستاوردهای مورد نظر در انتخابات سال آینده است.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم به فرمایش امام خمینی (ره) که فرمودند: «میزان رای ملت است»، اشاره کرد و افزود: وزارت کشور بر اساس اخلاق، قانون و بی‌طرفی به عنوان مجری انتخابات فعالیت می‌کند.

 

جمالی با اشاره به این که در انتخابات گذشته، بیشتر دستگاه‌های اجرایی همکاری مطلوبی داشتند، گفت: در انتخابات گذشته، برخی دستگاه‌ها در حد انتظار مشارکت لازم را نداشتند که تذکرات لازم به آنها داده شد.

 

وی تصریح کرد: انتخابات به عنوان حیثیت نظام است و همه دستگاه‌ها باید با تمام توان خود در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده، مشارکت و اهتمام داشته باشند.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری یادآور شد: وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، ادارات، موسسات وابسته به دولت و نهادهای انقلابی بر اساس ماده 21 قانون انتخابات ریاست جمهوری، موظف هستند که بر اساس درخواست وزات کشور، استانداران، بخشداران، فرمانداران، همه کارکنان خود را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند.

 

جمالی افزود: بر اساس ماده 86 انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، ادارات، موسسات وابسته به دولت، نهادهای انقلابی، شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته به این مجموعه موظف هستند که کارکنان و سایر امکانات پشتیبانی و مالی خود را تا پایان نتیجه انتخابات در اختیار هیأت‌های نظارت بر انتخابات، استانداران، بخشداران و وزارت کشور قرار دهند.

 

وی با بیان این که کاندیدها زودتر از آغاز زمان مورد نظر، فعالیت‌های تبلیغاتی خود را آغاز نکنند، گفت: همه افراد باید برای ایجاد نظم و عدالت در جامعه به قانون احترام بگذراند و ازآن پیروی کنند، در غیر این صورت، تخلف‌های انتخاباتی توسط هیأت نظارت پیگیری می‌شود.

 

رئیس ستاد انتخابات استان قم تصریح کرد: بر اساس ماده 68 قانون نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری استفاده از تریبون خطابه نماز جمعه یا هر جایگاه دیگری در موسسات دولتی و نهادی انقلابی که وابسته به حکومت بوده، تخلف است.

 

جمالی با بیان این که حضور مردم در انتخابات، عامل اقتدار نظام اسلامی است، اظهار امیدواری کرد که مردم با حضور گسترده خود در انتخابات سال آینده بر افزایش قدرت نظام تأثیرگذار باشند.

 

وی در پایان یادآور شد: انتخابات در ایران با حضور افراد و سلایق مختلف و دیدگاه‌های متفاوت برگزار می‌شود که این موضوع نشان دهنده سالم بودن انتخابات در ایران است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز