ابتکار:

طرح نظام مدیریت سبز در حوزه‌های علمیه اجرا می‌شود

۱۳۹۵/۱۱/۲۰ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۷۴۱۸
طرح نظام مدیریت سبز در حوزه‌های علمیه اجرا می‌شود
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اجرای طرح نظام مدیریت سبز می‌تواند روش مناسبی برای ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست توسط طلاب حوزه باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، معصومه ابتکار در دیدار با مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علیه خواهران که در این مرکز برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه زنان تحولات چشم گیر و امیدبخشی صورت گرفت که حوزه علمیه خواهران نقش زیادی در این باره داشت.

وی بیان داشت: یکی از مؤلفه‌هایی که به بهبود کارآمدی حکومت کمک می‌کند دستیابی به بهداشت و سلامت است و این مسئله با تعالی جامعه پیوند خورده است.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: هزینه‌های ناشی از آلودگی و تخریب محیط زیست به سلامت شهر آسیب می‌زند و کودکان ما به دلیل قرارگرفتن در فضای تصنعی از طبیعت محروم شده‌اند و این تبعات زیادی در روح و روان آنان گذاشته است.

وی ابراز کرد: آب در کشور ما در وضعیت بسیار بدی قرار دارد و ما ۹۰ درصد آب را در کشاورزی استفاده می‌کنیم و یک سوم غذا را ما دور  می‌ریزیم.

ابتکار ادامه داد: در منشور حقوق شهروندی هوای سالم، تغذیه و آب سالم از حقوق اولیه انسان‌ها برشمرده شده اما نادیده گرفته می‌شود.

هیچ کسی نمی‌تواند بگوید مسئله محیط زیست به من ربطی ندارد

وی با بیان اینکه هیچ کسی نمی‌تواند بگوید مسئله محیط زیست به من ربطی ندارد،‌ گفت: ما متأسفانه از الگوهای اسلامی ایرانی در استفاده از آب و محیط زیست بهره نگرفته‌ایم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: اگر ما بتوانیم انرژی و ثروت خود را مدیریت کنیم می‌توانیم منابع خود را برای نسل آینده نیز نگه داریم  زیرا این حق طبیعی آنان است.

وی با بیان اینکه همه ادیان الهی بر حفظ محیط زیست تأکید کرده‌اند، اظهار کرد: از سوی سازمان حفاظت محیط زیست چندین نشست بین المللی با موضوعات محیط زیست و اسلام برگزار کرده‌ایم.

ابتکار اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنیم در حوزه علمیه خواهران در بخش آموزش و پژوهش در خصوص محیط زیست از منظر اسلام برنامه‌هایی برگزار شود و اطلاعات این مباحث را سازمان محیط زیست در اختیار قرار می‌دهد.

وی عنوان کرد: تفاهم نامه همکاری با دانشگاه‌ها منعقد کردیم و تا طی آن هر دانشگاهی کارگروهی داشته باشد تا نظام مدیریت محیط زیست، الگوی صحیح مصرف آب‏، برق‏، حفظ فضای سبز مورد بحث قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: نظام مدیریت سبز می‌تواند دستور کار مناسبی برای ارتباط با حوزه علمیه داشته باشد و امید داریم این کار از سال آینده در حوزه‌ها آغاز شود تا ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست با فعالیت طلاب سریع‌تر پیش رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز