رییس شورای اسلامی شهر:

قرارگاه خاتم در حادثه ریزش دیوار متروی قم باید پاسخگو باشد

۱۳۹۵/۱۱/۲۴ - ۱۰:۱۰:۳۶
کد خبر: ۵۱۹۵۵۰
قرارگاه خاتم در حادثه ریزش دیوار متروی قم باید پاسخگو باشد
رئیس شورای اسلامی شهر قم، گفت: قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار باید پاسخگوی حادثه باشد چرا که باید در روند اجرای پروژه اقدامات ایمنی را مورد توجه قرار می داد و به هر شکلی چه از طریق سازه نگهبان مانع از حادثه می شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ولی الله بیاتی در دویست و نوزدهمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری، ضمن تسلیت درگذشت دو تن از شهروندان در حادثه ریزش دیوار تونل مترو قم، افزود: در این جلسه گزارشی از حادثه و نحوه امداد رسانی و تلاش در جهت خارج کردن اجساد ارائه می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: آن چه شواهد و قرائن نشان می دهد حادثه متروی قم می توانست حادثه بسیار بزرگ تری باشد اما به لطف خدا همه نیروها خارج شده بودند و بعد از آن حادثه اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: اگر حادثه ریزش دیوار جانبی مترو زمانی اتفاق می افتاد که نیروها در آن جا حضور داشتند یک فاجعه سنگینی را در پی داشتیم.

بیاتی تاکید کرد: این حادثه ناگوار باید برای ما درس عبرت شود و از این تجربه به خوبی استفاده کنیم تا از این دست حوادث مشابه دیگر اتفاق نیافتد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: به هر حال مسئولیت این کار با قرارگاه است همچنین شهرداری نیز به عنوان کارفرما باید نظارت دقیقی بر ایمنی پروژه داشته باشد در این راستا وقتی دیده شد که مشکل ایمنی در روند اجرای پروژه وجود دارد باید به صورت کتبی اعلام می شد.

وی گفت:امید است در جهت احداث سایر ایستگاهها نظارت شهرداری دقیق تر باشد ما در این جا باید از نیروهای امدادی از جمله آتش نشانی در جهت خدمت رسانی به موقع تقدیر و تشکر کنیم چرا که زحمات زیادی کشیده شد و با وجود خطراتی که در صحنه در جهت ریزش مجدد وجود داشت همچنان به خدمت پرداختند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: این دو نیرو از قرار گاه خاتم بودند و با توجه به برگزاری مراسم تشییع این دو متوجه شدیم که افراد اهل قم نیستند و ما برای این دو کارگر طلب مغفرت می کنیم.

وی گفت: کمیسیون زیربنایی نیز در رابطه با مساله ریزش دیوار با معاونت شهرداری همکاری اتخاد شود که نتیجه ای از دلیل اصلی حادثه به دست بیاید و عوامل دخیل در ریزش دیوار بررسی شود.

 رئیس شورای اسلامی شهر قم، در بخش دیگری از سخنان خود، با تقدیر از حضور ملت ایران در راهپیمایی با شکوه 22 بهمن، گفت: این حضور گسترده ملت ایران پیامی به تهدیدات دشمن و به ویژه آمریکا بود.

بیاتی افزود: حضور مردم در این راهپیمایی عظیم، حضوری حماسی بود، حماسه ای که برگ زرین دیگری را در موفقیت های مردم در صحنه های انقلابی رقم زد.

وی تصریح کرد: دشمنان نظام افرادی نادان هستند چرا که ملت ایران را به خوبی نمی شناسند، ملتی که هر چه تهدیدات خارجی بیشتر باشد بیشتر با یکدیگر متحد می شوند.

بیاتی اظهارکرد: مسئولان باید قدر مردم را بدانند و در همه حال در انجام وظیفه در قبال این ملت تلاش کنند و در جهت خدمت به این مردم همیشه در صحنه اهتمام ورزند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز