مدیر پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم تاکید کرد

لزوم برخورد با ساختمان‌های ناایمن در شهر

۱۳۹۵/۱۱/۲۷ - ۱۳:۴۶:۳۷
کد خبر: ۵۲۱۴۶۰
لزوم برخورد با ساختمان‌های ناایمن در شهر
مدیر پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم قوانین موجود در مورد الزام ساختمان‌ها به ایمن‌سازی را کافی دانست و گفت: برای برخورد با ساختمان‌های ناایمن به اندازه کافی قانون وجود دارد و شهرداری پیگیر این موضوع است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی اکبر رحیمی با اشاره به قوانین موجود در مورد ایمنی ساختمان‌ها، افزود: طبق قانون مصوب هیات وزیران در ساختمان‌هایی که بیش از ۲۵ نفر در شبانه روز در آن تردد دارند باید تیم‌های مدیریت بحران تشکیل شود تا در مواقع ضروری واکنش نشان دهند تا دستگاه امدادی خود را به ساختمان برسانند.

وی ادامه داد: در گذشته شورای شهر قم مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن ساختمان‌های دارای چهار سقف و بیشتر باید نقشه‌های پلن اضطراری داشته باشند و حتی در زمان پایان کار باید گواهی ایمنی از سازمان آتش نشانی دریافت کنند.

رحیمی با بیان اینکه در ابتدا سازمان نظام مهندسی با این مساله موافق نبود، یادآور شد: اکنون این مشکل برطرف شده است و در ۲-۳ سال اخیر این موضوع به یک موضوع پذیرفته شده تبدیل شده است.

وی افزود: سازمان آتش نشانی مصر است که الزامات قانونی در ساختمان‌های عمومی رعایت شود،‌ اما همیشه کسانی هستند که می‌خواهند قانون را دور بزنند.

مدیر پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم با بیان اینکه در مورد ایمنی ساختمان‌ها به اندازه کافی قانون وجود دارد، یادآور شد: اگر قانون اجرا نمی‌شود تعلل هم از سوی ذی نفعان است و هم سازمان‌هایی که به دلیل کمبود بودجه و کارشناس نمی‌توانند برخورد کنند؛ به عنوان مثال در مورد ساختمان پلاسکو شاهد آن هستیم که شهرداری چندین نوبت اخطار صادر کرده اما اخطار رافع مسئولیت نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز