بزرگ ترین قرآن طلای جهان در قم رونمایی شد

۱۳۹۶/۰۱/۲۱ - ۰۹:۵۸:۴۳
کد خبر: ۵۴۲۴۹۱
بزرگ ترین قرآن طلای جهان در قم رونمایی شد
آیت‌الله مکارم شیرازی از بزرگ ترین قرآن طلای جهان رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بزرگ ترین قرآن طلای جهان طی مراسمی با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی رونمایی شد.

رائین اکبر خانزاده کاتب بزرگ ترین قرآن طلای جهان در این مراسم گفت: بزرگ ترین قرآن طلای جهان را به خط عثمان طه کتابت کردم، قلم کاری جلد این قرآن را استاد عسکری از هنرمندان اصفهان انجام داد، در کتابت بزرگ ترین قرآن طلای جهان از طلای 24 عیار و 18 عیار و نقره استفاده شد، عواید کتابت این قرآن پس از فروش به کودکان سرطانی اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: به دنبال این هستم که کار خودم را در زمینه کتابت قرآن گسترش بدهم، از مراجع تقلید کشور تشکر می‌کنم که هنرمندان قرآنی را حمایت می‌کنند و به این هنرمندان احترام می‌گذارند.

آیت‌الله مکارم شیرازی نیز با اشاره به ضرورت حمایت از هنرمندان قرآنی اظهار کرد: حمایت از هنرهای قرآنی یکی از وظایف ما است، در این راستا به هنرمندان قرآنی احترام می‌گذاریم و آن‌ها را مورد تجلیل قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: امیدوارم هنرمندان قرآنی همیشه در سایه این کتاب آسمانی باشند و آثار هنری در زمینه قرآن ذخیره ای برای این هنرمندان در روز قیامت خواهد بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: نباید آثار هنری قرآنی در همین حد فعلی باقی بماند، بلکه هنرمندان قرآنی باید سعی کنند که این هنرها را به دیگران آموزش بدهند تا این سلسله هنرهای قرآنی منقطع نشود.

بزرگ ترین قرآن طلای جهان توسط رائین اکبر خانزاده کتابت و طراحی شد، ساخت این قرآن حدود دو سال به طول انجامید، استاد عسکری هم کار قلم زنی بزرگ ترین قرآن طلای جهان را انجام داد و در ساخت این اثر از طلای 18 عیار، طلای 24 عیار، نقره و مس استفاده شد. بزرگ ترین قرآن طلای جهان در نوع خود بی نظیر است و ابعاد این قرآن 91 در 141 سانتی متر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز