معاون عمرانی استاندار قم:

دو دهکده گردشگری در قم احداث می شود

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۰۹:۲۸:۵۹
کد خبر: ۵۴۴۵۸۰
دو دهکده گردشگری در قم احداث می شود
معاون عمرانی استاندار قم گفت:در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه و رونق تولید و اشتغال، دو دهکده گردشگری در قم احداث می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محسن بهشتی در نخستین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در سال تولید و اشتغال که در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، افزو د:در جهت توسعه گردشگری روستایی با توجه به ظرفیت های لازم کارگروهی در خلجستان تشکیل شد در این راستا بر این باوریم که گردشگری روستایی استان قم در 20 ساله گذشته با بحران های مدیریتی و فرهنگی مواجه است.

وی بیان کرد: بنیاد مسکن مکلف شده تا با همکاری جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی با تأمین زیرساخت‌های لازم در کهک و خلجستان دو لکه خالی از سکنه از اراضی دولتی شناسایی و به‌عنوان دهکده‌های گردشگری از آن بهره‌گیری خواهد شد.

وی با ارائه چند پیشنهاد در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: پروژه های متوقف و یا طرح هایی که پیشرفت فیزیکی چندانی ندارد در کارگروههای ستاد شناسایی شود و تصممیات لازم اتخاذ شود و پروژه هایی که میزان سرمایه گذاری بیشتری داشته و اشتغال بیشتری را ایجاد می کند در الویت قرار بگیرد.

وی عنوان کرد:این پروژه ها و مشکلات باید احصاء شود و با رویکرد کاهش بیکاری تا 5 سال در مدت 3 سال برنامه ریزی لازم اتخاذ گردد همچنین در جذب سرمایه گذار در صنایع‌دستی، کارگاهی و صنفی در بافت روستایی تلاش شود.

معاون عمرانی استاندار قم اظهار داشت:از آسیب‌هایی که در روستاهای کهک ایجادشده تخریب بافت روستاها با توجه به اختلاف فرهنگی است از این رو با صیانت از روستاها باید ظرفیت گردشگری به‌صورت مناسب تعریف شود .

وی تاکید کرد:اجرای طرح‌های گردشگری طبق مطالعات می‌تواند نقش موثری در جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز دارد با توجه به اجرای پروژه سرشاخه های دز نیز بخش زیادی از مشکلات حل می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز