مدیر پژوهشگاه فقه نظام:

مسابقات قرآن در حوزه متناسب با سطح علمی حوزه طراحی شود

۱۳۹۶/۰۱/۳۰ - ۱۱:۴۰:۲۸
کد خبر: ۵۴۶۷۷۳
مسابقات قرآن در حوزه متناسب با سطح علمی حوزه طراحی شود
مدیر پژوهشگاه فقه نظام تاکید کرد: مسابقات قرآن در حوزه باید متناسب با نیازها و سطح علمی حوزه تعریف و طراحی و الگویی برای سایر مسابقات کشور شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم، عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری این مسابقات گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌های طلاب حوزه‌های علمیه فعالیت‌های قرآنی است و شایسته است که در جهت تجهیز آنان به سلاح قرآن کریم تلاش بیشتری از ناحیه مدیران و مسئولان حوزه صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته شاهد مسابقات قرآن در سطح حوزه‌ها و به صورت سراسری بوده‌ایم ادامه داد: از الطاف الهی این است که حوزه موفق به برگزاری اولین دوره مسابقات بین‌المللی نیز شده است.

حاج‌ابوالقاسم تاکید کرد: مسابقات قرآن کریم در حوزه باعث ایجاد فضای با نشاط و ایجاد انگیزه برای انس و ارتباط بیشتر طلاب با قرآن کریم خواهد بود و از این جهت جای قدردانی و سپاس از مسئولان برگزارکننده این مسابقات را دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تاکید بر یک نکته در مسابقات قرآن حوزه علمیه حائز اهمیت است و آن اینکه مسابقات قرآن در حوزه طبیعتا باید متناسب با نیازها و سطح علمی حوزه تعریف و طراحی شود.

داور بین‌المللی قرآن با بیان اینکه نباید به صرف قرائت و حفظ و لفظ بسنده شود بیان کرد: حتی رشته‌های حفظ و قرائت نیز باید مفهومی ترویج و برگزار شود تا بتواند الگویی برای سایر مسابقات کشور قرار گیرد و باعث تحول تدریجی در مسابقات دیگر شود.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: حرکت مسابقات قرآن در حوزه باید به سمت مفهومی برگزار شدن و توجه به محتوا در کنار حفظ و قرائت به پیش برود و در نهایت برگزارشدن مفهومی مسابقات در سطح کشور و به پرچمداری حوزه علمیه نهادینه شود.

حاج‌ابوالقاسم قرآن را محور اتحاد و انسجام و وحدت مذاهب و فرقه‌های اسلامی برشمرد و ادامه داد: قرآن می‌تواند مذاهب مختلف اسلامی را به یکدیگر نزدیک و همه آنان را زیر این پرچم منسجم کند و به خصوص مسابقات قرآن با حضور طلاب جهان اسلام و کشورهای مختلف می تواند باعث برطرف شدن بسیاری از شبهات و ابهامات در مورد شیعه و رابطه شیعیان با قرآن شود.

وی تاکید کرد: نتیجه قهری گردهم آمدن افرادی از کشورهای مختلف و حضور در یک مسابقه قرآنی نزدیکی بیشتر پیروان مذاهب اسلامی است.  

اولین دوره مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام روزهای دوم تا ششم اردیبهشت ماه در رشته های حفظ و قرائت  با حضور 60 طلبه از 43 کشور جهان در مدرسه علمیه امام کاظم برگزار خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز